Szépség
Frissítve: 2016.05.23.

Hogyan tedd boldoggá a lábad?

Nincs annál kiábrándítóbb, mint amikor egy csinos nőnek csúnyán repedezett, ápolatlan a lába. Pedig a mindennapos lábápolás csupán néhány percet vesz igénybe. Mutatjuk, hogyan csináld…

Mindennapos lábápolás.

A mindennapi lábápolás nem csak az egészséges szervezet számára fontos, a szívproblémákkal vagy cukorbetegséggel küszködők számára a tisztántartásán túl a folyamatos ellenőrzése is kötelező. Hiszen e betegségek tünetei, az erekre, idegekre káros hatásai a lábon is jelentkeznek. Most azt tekintjük át, mi a legfontosabb napi és heti teendő a lábad egészségesen tartásában.

 

1. Lábmosás 

 

A láb tisztán tartása egyszerű és csupán pár percet vesz igénybe. Kezdd azzal, hogy naponta megmosod meleg vízzel és szappannal. Majd töröld szárazra, különösen a lábujjak között.

 

Ezután vizsgáld meg tüzetesen, legalább hetente egyszer. Nem találsz-e rajta elszíneződést, barnásvörös foltokat vagy lokális bőrvastagodást. Azt is ellenőrizd, hogy tapintásra nem melegebb-e a lábad, mint annak lennie kellene (érezni fogod!). Mindez lehet a cukorbetegség jele, s tanácsos orvoshoz fordulnod.

 

2. Pedikűrözés

 

Tartsd tisztán és rövidre vágva a körmeidet. Időnként felkereshetsz egy szépségszalont, de ha nem telik vagy nincs rá időd, légy a magad pedikűröse. Hetente egyszer érdemes erre sort kerítened. Kövesd az alábbi lépéseket:

⇒ Áztasd a lábad meleg, szappanos, illóolajos vízben tíz percig. Legjobb egy külön edény-lavór erre a célra, de megteszi a kád is.

Töröld szárazra a lábfejed és körmöket. Egy narancsfa pálcikával (de lehet kozmetikai körömágytoló is) óvatosan told a helyére az ujjaidon a körömágyat, a szabadon maradt vékony felületet töröld le.

­⇒ Vágd a körmöket egyenesre! A körömlemez ne legyen hosszabb, mint az alatta lévő bőrfelület.

 

Fontos: a körmeidet ne úgy formáld, ahogy az ujjaidon, itt a köröm legyen alapvetően egyenes, a szélei felé csak kissé ívelt.

 

Az íves körmök ugyanis előbb-utóbb benőtt körmökké alakulnak, és ez bizony nemcsak kellemetlen, de egyenesen fájdalmas is.

⇒ Végül a körmeidet finomszemcsés reszelővel simítsd el.

 

3. Hidratálás

 

Miután a lábad tiszta, a körmeid ápoltak, jöhet a hidratálás. A legjobb, ha ezt egy pihentető, energizáló talpmasszázzsal kombinálod. A lábápoló-masszírozó krém kettős célt szolgál: egyrészt rugalmasan és puhán tartja a bőrt, másrészt egy kicsit meg is fiatalítja. Tartsd a lábad bőrét puhán és selymesen, s ezzel más, kivált a repedezéssel összefüggő gondokat is megelőzhetsz.

A hidratáláshoz kozmetikai termékek sokasága között válogathatsz, és ügyelj rá, hogy ezen krémekben minél több legyen a bőrpuhító összetevő is. De bánj csínján a krémek adagolásával:

 

ha a lábápolás után az ujjaid között túl sok hidratáló marad, és befülled, az akár gombásodáshoz is vezethet.

 

Befejező aktusként jöhet egy kis lábmasszás, ha nincs más és alkalmasabb eszközöd, használd az ujjaidat és egy sodrófát. A hengeres testre rakd rá a talpad és gurigázz, az ujjaiddal pedig masszírozd-nyomkodd meg a lábad íveit, hajlatait, s végül néhány másodpercig az Achilles-inadat is. Ez az egyszerű masszázs oldja és enyhíti az egésznapi feszültséget is.

 

+1 Hallottál már a lábszaunáról?

 

Íme, egy olcsó és hatékony változata: hidratálás után csomagold mind a két lábfejed celofánba éjszakára. Reggelre csodálatosan megpuhul a lábadon a bőr, rá se ismersz. Közben aludtál, és egy fillért se költöttél.

 

Foto: shutterstock.com

Következő oldal 1
Betöltés...
(3)
Pozitív értékelés (3) Negatív értékelés (0)

Ez is érdekelhet: