Fitnesz
Frissítve: 2019.06.30.

Jól úszol? 9 tipikus technikai hiba, amit úszás közben elkövethetsz

Kalóriát éget és erősíti az izmaidat az úszás, de leginkább akkor hasznos és óv meg fájdalmas mellékhatásoktól, ha megfelelő technikával úszol. Mutatjuk a kilenc leggyakoribb hibát, amit gyorsúszásnál elkövethetsz, de most könnyen ki is javíthatsz.

1. Hiba: rugdosol a lábaddal

 

Ha behajlítod a térded, hogy kirúghass a lábaddal, azzal a feneked lejjebb kerül, vonszolni kezded magad, ez pedig lelassít. Ráadásul az úszás jótékony fenékformáló hatása is elvész.

 

► Megoldás: a mozdulat csípőből induljon, s közben figyelj arra, hogy a lábfejed éppen csak egy kicsit merüljön a vízfelszín alá.

 

 

2. Hiba: a fejed előtt egyenesen, a fejed vonalában érinti a kezed a vizet

 

Vagy, ami még rosszabb, keresztezve a másik oldalon. Így pedig minden egyes csapással fölfelé vagy a másik oldal irányába hajtod magad. Elkezdesz föl-le bukdácsolni vagy kacskaringózni a vízben.

 

► Megoldás: A helyes technikát akkor követed, ha a kezed 1 óra és 11 óra magasságában éri a vizet, miközben a fejed déli 12-nél áll.

 

3. Hiba: túlságosan forgatod a fejed

 

Ha teljesen kiemeled a fejed a vízből, minden egyes levegővételnél a tested is elkezd forogni, így úszásod tekergőzéssé válik.

 

► Megoldás: Ne erőltesd túl, engedd, hogy a tested természetesen forduljon minden egyes csapásnál. Amikor a jobb karod kinyújtod a vízben, a tested egy kissé a jobb vállad irányába fordul.

 

 

4. Hiba: a kezeddel belecsapsz a vízbe

 

Ha durván, merev kezekkel belecsapsz a vízbe, az egyrészt lelassít, másrészt elég kellemetlen érzés kíséri.

 

► Megoldás: Lazítsd el a csuklód és az ujjaid, hogy finoman meríthesd bele a vízbe. Képzeld azt, hogy egy borítékba csúsztatod be a kezed.

 

 

5. Hiba: teljesen kiegyenesíted a levegőbe nyújtva a könyököd

 

Ha teljesen egyenesen tartod a karod a levegőben, azzal garantáltan túlterheled a vállad, ráadásul, szinte biztos, hogy erőteljesen csapsz bele a vízbe (lásd 4. pont).

 

► Megoldás: Amikor kiemeled a vízből a karod a következő csapáshoz, tartsd lazán, és a könyököd mutasson az ég felé.

 

 

6. Hiba: csak a kezeddel húzod magad

 

Ha nem a karoddal húzol, csak a kezeddel, nem lesz elég erős a húzásod, nem tudsz tempósan haladni.

 

► Megoldás: Amikor a kezeddel húzod a vizet, ügyelj rá, hogy a könyököd 90 fokos szögben behajlítsd, így az alkaroddal is tudsz húzni. 

 

 

7. Hiba: a falhoz túl közel indítod a fordulást

 

Amellett, hogy beverheted a fejed, ha a falhoz túl közel végzed a fordulót, azzal túlságosan összepréseled a tested, és lelassítod az úszást.

 

► Megoldás: Próbáld meg az utolsó csapásod legalább 60 centire a faltól befejezni (sportmedencékben a medence alján feltüntetett T-nél), így elég tered lesz a fordulóhoz.

 

 

8. Hiba: kinyújtod a nyakad, hogy előre nézz

 

Persze, jobb látni, merre tartunk, így úszás közben is meg akarod nézni. Ám ha folyton a medence falát kémleled, azzal megerőlteted és meghúzhatod a nyakad.  

 

► Megoldás: Lazítsd el a nyakad úgy, hogy a fejed egyenesen álljon, s a medence fenekét lásd. Ha követed a medence alján a felfestést (T) nem fogsz a falnak ütközni. Ha nincs ilyen, egy kicsit meg kell szoknod a méreteket.

 

 

9. Hiba: kevés levegőt veszel

 

Úszás közben nem könnyű levegőt venni, ezt be kell gyakorolni. De nem szabad túlságosan elaprózni a levegővételt, mert az izmaid bemerevednek az oxigénhiánytól, te pedig gyorsan elfáradsz.

 

► Megoldás: Fújd ki az összes levegőt, amikor a fejed fordítod a vízben. Minél többet kifújsz, annál többet tudsz majd belélegezni, miután kiemelted a fejed.

 

Következő oldal 1
Betöltés...
(4)
Pozitív értékelés (4) Negatív értékelés (0)

Ez is érdekelhet: