Fitnesz
Frissítve: 2015.06.24.

Top fitnesz és wellness trendek

Hagyj fel a rossz szokásaiddal és beidegződéseiddel, inkább fogadd meg a legújabb egészségügyi és fitnesz ajánlásokat. Ez a trendi 2015-ben. Ja, és egészséges is.

Top edzésformák 2015.

1. Menj ki a zöldbe

 

Ha van egy park a közeledben, az is jó, és elegendő. Az emberek többsége felnőtt napjainak kilencven százalékát egy ablakos ketrecben tölti, amelyet vagy az otthonaként vagy a munkahelyeként vagy az autójaként tart számon.

 

Egy rövid séta a zöld környezetben sem nem megterhelő, sem nem kerül pénzbe. Ám a természet csodát művel veled, a friss levegő, a napfény, a fák látványa energiával tölti fel a szervezeted. A természet – a kutatások szerint – úgy hat az agyra, mint az öröm vagy a szerelem. És még csak a szakítás kockázatát sem kell elviselned.

 

2. Táplálkozz ésszerűen

 

Ez az ősi gyakorlat most a modern trend. Az ésszerű táplálkozás azt jelenti, hogy tudatosan válogatsz az élelmiszerek közül. Olyanokat, amelyeknek tisztában vagy az ízével, állagával, összetevőivel. Ha így jársz el, az étkezést is jobban élvezed majd, több örömed leled benne, s valószínű, hogy lassabban is fogyasztod el, így kevesebb kalóriát viszel a szervezetedbe. A javuló emésztésedről már nem is beszélve. Optimálissá válik a tápanyagok felszívódása és energikusabbnak is érzed majd magad.

 

3. Expressz edzések

 

Nem kell órákat töltened az edzőteremben, a 15-20 perces edzés az új trend. Mert nem a mennyiség, hanem a minőség számít e téren is. Ha már betértél az edzőterembe, állj neki, koncentrálj a munkára, ne csak kóvályogj a gépek között. Legyen az edzésed pörgős és élénk. Így érheted el a legjobb eredményeket.

 

De vigyázz, az expressz edzés nem azt jelenti napjainkban, hogy egyszerre csak egy izomcsoportra koncentrálsz. Az igazi expressz edzés pokoli 10-20 perc, de az egész testedre, vagy legalábbis több izomcsoportra hat.

 

4. Felejtsd el a fogyókúrát!

 

Jó hír, a nemzetközi felmérések szerint,  hogy egyre kevesebben rabjai a fogyókúráknak. Az emberek belefáradtak a statikus éhezésekbe. Persze sokan szeretnének fogyni, jóban lenni a saját testükkel, de nem kampányszerűen és radikálisan diétázva, hanem kiegyensúlyozott módszereket követve. Úgy, hogy ne menjen minden kúra az egészségük kárára.

 

A végtelen ciklusokban ismétlődő fogyókúrák nem csökkentik a testtömeget tartósan, és nem is teszik az embert boldoggá. Ám a tápláló ételek, a napi testmozgás, a pozitív gondolkodás és az intelligens életmód együttese képes boldogabbá és egészségessé tenni a szervezetet. 

 

5. Hódítanak a kütyük

 

Ugrásszerűen emelkedett a hordozható technológiák (kalóriafelügyelők, alvásmonitorok, lépésszámlálók) népszerűsége. Kézenfekvő megoldás ez, bár többnyire a csuklón a helye. Az okosórák és társaik nem frusztrálnak, már ha megfogadod az adatokból kiolvasható útmutatásokat, és nem csak nézegeted a számokat, egyhelyben keseregve. Épp ellenkezőleg, általuk nyomon követheted és ellenőrizheted a saját tevékenységeidet, időben változtathatsz is előnyödre, hisz arra motiválnak, hogy megfelelő mennyiségű kalóriát fogyassz, eleget mozogj vagy figyelmeztetnek: épp ideje egy kicsit többet aludnod, pihenned.

 

 

6. Funkcionális fitnesz

 

Szeretnél egy olyan edzést, amely utánozza a mindennapi mozgásformákat? Próbáld ki a funkcionális fitneszt. Az élsportolók is alkalmazzák – az alapozási időszakban. A funkcionális fitnesz és edzés nem egy-egy izomcsoportra koncentrál, hanem egy mozdulatsorral több izomcsoportot is munkára késztet. Ilyen például a guggolás, a fekvőtámasz, a hajlítás vagy a kitörés mozdulatsora.

 

A funkcionális edzés megfelelő alapot ad a mindennapi megterhelésekhez, erőt ad, gyorsaságot, hajlékonyságot, fejleszti az állóképességet és javítja a testtartást. Ráadásul megelőzi a hirtelen mozdulatokból fakadó sérüléseket is.

 

7. Vissza a teljes zsírtartalmú élelmiszerekhez

 

Az alacsony zsírtartalmú ételek napjai meg vannak számlálva. Idén visszatérnek a jó zsírok, és az egészséges táplálkozás elengedhetetlen részévé válnak. Ha valaki kihagyja a zsírokat vagy csak alacsony zsírtartalmú ételeket fogyaszt, szárazzá válik a bőre, fájni kezdenek az ízületei és gyulladásokkal is számolhat.

 

Felejtsd hát el, hogy az alacsony zsírtartalmú ételekkel jobban járhatsz, már csak azért is, mert ezen termékekben több a cukor vagy a mesterséges édesítőszer, valamint az adalékanyagok, hogy jobb legyen az ízük. Tehát, lehet, hogy több kalóriát fogyasztasz általuk, mint gondolnád, ráadásul a cukor miatt hamarabb is leszel éhes. Míg a jó zsírok tovább biztosítják a telítettség érzését, és a vitaminokat is megkötik.

 

8. Magas intenzitású intervallum-edzés

 

Mostanában egyre többen hisznek a HIIT-ben – a magas intenzitású intervallum-edzésekben. A népszerűségük folyamatosan nő, ám sokan figyelmen kívül hagyják a veszélyeit. Mert nemcsak az a 20 perces pokoli megterhelés számít, hanem a regenerálódásra szánt idő is. Egyrészt az  adott gyakorlatok között. Másrészt a heti edzések számát tekintve. A kettő helyes aránya a siker kulcsa. Heti két edzés elegendő, de a két edzés között legalább egy nap szünetet kell tartani. Így nem válik unalmassá, és a sérülések kockázata is csökken. És energikusabban látsz majd neki a következő edzésnek.

 

Fotók: sony.eu, dreamstime.com

Következő oldal 1
Betöltés...
(2)
Pozitív értékelés (2) Negatív értékelés (0)

Ez is érdekelhet: