Szépség
Frissítve: 2016.10.26.

8 téli tipp, hogy sima és ragyogó maradjon a bőröd

A tél kétségtelenül a legrosszabb évszak, már ha arról van szó, hogy jól akarunk kinézni. Bőrünk nyári ragyogása végérvényesen szürkébe fordul, hajunk is sprőddé válik – köszönhetően a csípős időjárás és a beltéri fűtés kombinációjának. De van megoldás! Íme, egy csokornyi tipp, mit tegyünk, hogy télvíz idején is sima, finom, ragyogó legyen a bőrünk és a hajkoronánk.  

Téli bőrápolás

1. El a forró vízzel!

 

Zimankó után egy forró zuhany? Isteni érzés! Csakhogy vigyázat! A forró víz megbolygathatja testfelületünk természetes védőrétegét, s eltávolítva a természetes olajokat kiszáríthatja a bőrt és a hajszálakat. Épp ezért okosabb forró helyett csak meleg vízben fürödni, zuhanyozni… Ha nem vagy képes lemondani a magas hőmérsékletű fürdőzésről, akkor legalább szerezz be egy olyan tusfürdőt, amely hidratáló olajat tartalmaz. Hajmosáskor azonban tilos a forró víz, mert rendkívül károsítja a hajszálakat és a fejbőrnek sem tesz jót.

 

2. Radírozd le a szürkeséget!

 

Hogy előcsalogasd a simább és csillogóbb bőrréteget, semmi mást nem kell tenned, csak zuhanyozás közben finoman leradíroznod az elhalt hámsejteket. A száraz bőrt érdemes hetente egyszer vagy kétszer radírozni, és fontos, hogy utána azonnal hidratáld is. Használj szemcsés testradírt, inkább cukor, mint só alapút, mert az előbbi gyorsabban olvad, így kíméletesebb, és hihetetlenül puhává teszi a bőrt.

 

A bőrradírt otthon is elkészítheted, keverj össze extra szűz kókuszolajat cukorral.

 

A végén meleg, nedves törlőkendővel távolítsd el a radírmaradványokat, és a törülközést követően kend be magad testvajjal a maximális hidratáltság érdekében.

 

3. Hidratálj, hidratálj, hidratálj!

 

Hogy a sima és ragyogó bőr megőrizze szépségét, télen extra adag hidratálásra van szüksége, így veheti fel a versenyt az intenzíven szárító környezettel.

 

Egy ápoló anyagokban gazdag, olaj alapú testápoló remek szolgálatot tehet. A kókuszolaj például nemcsak radírozásra kitűnő, de hidratálásra is, akár önmagában alkalmazod, akár egy olaj alapú testápoló készítményt választasz. De az olívaolajos testápolók is jó választást jelentenek.

 

4. Kényeztesd a hajad is!

 

Télen eszünkbe sem jut nedves tincsekkel kimenni a szabadba, de nem is hagyjuk – mert ritkán van rá idő és kellően meleg hozzá –, hogy magától száradjon meg a hajunk. Mosás után azonnal előkapjuk a hajszárítót. És ez csak a kezdet. Követi a sütővas, a hajegyenesítő és minden más egyéb formázó… vagyis télen gyakrabban formázzuk a hajzatunk, de máskülönben is több gyűrődésnek van kitéve.

 

Hajtincseink állandóan dörzsölődnek, és elektromos összetűzésbe kerülnek a durvább szövetekkel, köztük a sállal és kabáttal. Ezért nagyon fontos, hogy extra ápolásban részesítsük a hajkoronánkat is. Erre a legalkalmasabbak azok a tápláló anyagokban gazdag szérumok, amelyek a hajszálakba s fejbőrbe masszírozva végül simává, ragyogóvá és könnyen kezelhetővé varázsolják a tincseinket.  

 

5. Egyél sok-sok Omegát

 

Az esszenciális zsírsavakban gazdag olajak belülről segítenek hidratálni a bőröd. Ezt úgy érheted el, ha Omega-3 és Omega-6 zsírsavakban bővelkedő ételeket fogyasztasz, mint például

 

tengeri halakat, mandulát, mogyorót, napraforgót, lenmagot, avokádót vagy olívabogyót.

 

Ezzel elősegítheted a lipidtermelést, ami természetesen megőrzi és egyensúlyban tartja a bőr nedvességszintjét.

 

6. Igyál sok vizet

 

Persze, ez természetes, mondhatnád, aztán észre sem veszed, és több kávét, üdítőt, na meg alkoholos italt iszol, mint vizet, és ezzel bizony épp úgy fenyegeted a bőröd, mint a téli időjárás és a fűtés szárító kettőse.

 

A kávé vizelethajtó hatású, ami azt jelenti, hogy a tested folyadékvesztésre készteti, az alkohol pedig minden lehetséges módon dehidratál. Ezért rendkívül fontos, hogy megemeld a vízivás mennyiségét, legalább napi nyolc pohárra, hogy belülről hidratálhasd a bőröd.

 

7. Szűrd meg a vizet

 

Hacsak nem egy kútból húzod fel azt a vizet, amiben mosakszol, elég nagy az esély rá, hogy klórozott. Ami jó, mert elpusztítja a kórokozókat, és rossz, mert kiszáríthatja és irritálhatja a bőrt és a hajat.

 

Ezt a hatást mérsékelheted, ha vízszűrő filtert használsz. Nagyon könnyű beszerelni, a legtöbb típus szinte bármilyen zuhanyfejhez csatlakoztatható, de ma már kapható olyan fej is, amelybe beépítették, és csak a filtert kell időről-időre kicserélni. Háztartási boltokban és online is kapható.

 

8. Párásíts

 

A párás levegő jót tesz a bőrnek, és legalább 30 százalék páratartalomra van szüksége ahhoz, hogy megfelelően hidratált maradjon. Egy fűtött szobának azonban csak 10 százalék körüli a páratartalma, ezért ajánlatos az extra párásítás a fűtőtestre helyezett vizes edény vagy nedves törülköző segítségével.

 

Érdemes beruházni egy párásító készülékbe is. Ha a hálószobába helyezed el, és alvás közben kapcsolod be (csukott ajtó mellett, hogy maradjon is pára a szobádban), reggelre csodákat művelhet az extra száraz bőrrel.

Következő oldal 1
Betöltés...
(1)
Pozitív értékelés (1) Negatív értékelés (0)

Ez is érdekelhet: