Szépség
Frissítve: 2016.04.04.

Kiül a stressz a bőrödre?

Elménk és testünk kölcsönhatása hihetetlenül sokoldalú.  Ha nem mennek jól a dolgaink, szorongunk és idegeskedünk, az a jólét-érzésünket is rombolja. Nyugtalanul alszunk, kapkodva eszünk, s ha a stresszes állapot tartóssá válik, a szervezetünk jelzi és válaszol rá. S bizony mindez kiül a bőrünkre is.

A stressz bőrtünetei.
Az aggodalom és szorongás nem csak a szívünkre, a gyomrunkra és az idegeinkre hat károsan, de a bőrünkre is. S végül arcunkon megjelennek az aggodalom-vonalak – a ráncok és a hajszálvékony erek.
 

A stressz ugyanis kortizont szabadít fel, annak érdekében, hogy túléljük-leküzdhessük a belső szorongást, ám a megnövekedett hormontermelés kedvez a pattanások képződésének is. Felnőtt korban már nem a homlokon jelentkeznek, mint a serdülőknél, hanem az arc alsó részén.

 

Az akné pedig – kivált a nőknél – tovább fokozza a stresszt, hiszen még egy, most már látható problémával is meg kell küzdeni. Bizony ördögi kör ez. 

 
A stressz - s a megnövekedett hormontermelés hatására - bőrünk elveszti természetes, visszafogottan olajos ragyogását, kiszárad és sérülékennyé válik. Egyszerűen szólva: a szorongás legyengíti az immunrendszerünket, amely megvédene a különféle betegségektől. Ha pedig eleve aknés, ekcémás vagy pikkelysömörtől szenved a bőrünk, akkor ezek a problémák súlyosbodhatnak.  
 
Íme, néhány jó tanács, – de vedd inkább feladatnak – hogyan oldhatod a hétköznapi stresszt és tehetsz jót ugyanakkor bőrödnek is.
 
1.  Az erőteljes fizikai megterhelés, edzés endorfint szabadít fel, amely segíthet oldani a szorongást, és újraéleszteni-erősíteni az immunrendszered. Az testmozgás fokozza a vérkeringést, így több oxigén és tápanyag áramlik a bőr sejtjeihez. Az izzadás pedig lehetővé teszi, hogy a szervezet a bőrön keresztül szabaduljon meg a felesleges anyagok egy részétől.
 
2. Idegeskedés közben nem figyelünk az étkezésre, nem csak kapkodunk, de olykor válogatás nélkül falunk is. Az egészséges kiegyensúlyozott és ritmus szerinti étkezés nem csak némi külső rendet és fogódzót ad a mindennapjaidhoz, de végül javítja a hangulatodat is. És a bőröd is meghálálja.
 
3. Mivel a stressz során kiszárad a bőr, ne felejtsd el rendszeresen hidratálni. Ugyanúgy, ahogy a szervezetednek sem árt ez időszakban az átlagosnál kicsit több folyadék.
 

4.  Igaz, a napsütés képes egy kis boldogságot csalni a mindennapjainkba, de légy óvatos és mértéktartó, a túl sok D-vitamin károsíthatja a bőrödet, a leégés meg nem csak fájdalmas, de újabb stresszfaktorként adódik az életedhez.   

 
5. A legégszerűbb – interneten olvasható – meditációs és légzési gyakorlatok is sokat segíthetnek, mert általuk csökken a kortizol és az adrenalin termelése, és enyhül benned a fezsültség, stresszoldó a hatása. 
 
6.  Ne sajnáld az időt, aludj legalább nyolc órát. Alvás közben az aggódó elméd is pihen, s ez lehetővé teszi, hogy szervezeted és bőröd is regenerálódhasson.
Következő oldal 1
Betöltés...
(1)
Pozitív értékelés (1) Negatív értékelés (0)

Ez is érdekelhet: