Szépség
Frissítve: 2016.04.07.

12 tipp, hogyan látszódj fittnek és szépnek smink nélkül

Ha a fáradtság jeleit kell gyorsan elkendőzni, kapásból soroljuk az eszközöket: koffeines szemkrém, világos csillogó szemfesték a belső szemzugba, dúsító spirál a felső és az alsó pillákra, és persze a megfelelően elhelyezett arcpír. De számos módszer létezik, amivel nemcsak elfedni tudod a fáradtság jeleit, hanem valóban fel is frissítheted magad. Erre épülnek következő tippjeink, kiegészülve olyan trükkökkel, amelyek gyorsan frissebbnek mutatnak, de nem a smink által. 

 

Légy szép smink nélkül is.

1. Kezdd mozgással a napot

 

Amilyen szörnyen hangzik, hogy egy órával (vagy kettővel!) korábban fel kell kelni ahhoz, hogy munka előtt egy edzést be tudj iktatni a napirendedbe, olyan jó hatással van a testedre… A reggeli testmozgás ébresztőt fúj a szerveidnek, csontjaidnak és izmaidnak a hosszú szendergés után, ami pedig ’ébren vagyunk’ üzenetet továbbít az agyadnak. Emellett a mozgás fokozza a vérkeringést, így rózsás, egészséges és ragyogó bőrt kölcsönöz az edzés végére. Ha nem szereted az edzőtermet vagy semmiképpen sem kelnél fel ennyivel korábban, próbálj ki egy húszperces otthoni videó-edzést vagy fusd-biciklizd körbe párszor a háztömböt.

 

2. Viselj színt – de a megfelelő színek közül

 

A nagyon álmos reggeleken felejtsd el a sápadt szürkét vagy a halovány földszíneket. A fekete sem teszi frissé az arcod, inkább sötét árnyékokat vethet rá, de a fehér sem mindig hálás: ha rossz színárnyalatot választasz, úgy fogsz kinézni, mint aki a mosógépben éjszakázott… Ehelyett válassz valamilyen élénk színt az arcod közelébe, de ügyelj a megfelelő árnyalatra – egy rossz színárnyalat valójában még ronthat is a helyzeten. Ám ha tudod, milyen árnyalatú a bőröd: hideg vagy meleg, akkor biztos, hogy nagyon nem lőhetsz mellé, ha az alábbi alapszínek egyikét választod.

 

Ha hideg árnyalatú a bőröd: válassz hideg és élénk színeket, akár a drágaköveké – kék, pink, lila, kékeszöld, magenta, kék alapú vörös árnyalatokat vagy hideg fehér árnyalatot.

 

Ha meleg árnyalatú a bőröd: válassz meleg és élénk földszíneket: sárgát, narancsot, barnát, sárgászöldet, military vagy mély zöldet, narancsos vöröset vagy elefántcsontszínt.

 

3. Jéghideget a szemre: vizet vagy kanalat

 

Ha jéghideg vízzel locsolod a csukott szemed, vagy ha (finoman) jeges kanalat nyomsz rá, azzal egyrészt megszüntetheted a puffadtságát, másrészt pedig ébresztő jeleket küldesz az agyadnak. Ha bátor vagy, a reggeli tusoláskor pár másodpercre a tested is felfrissítheted hideg vízzel. Garantáltan frissebbnek fogod érezni magad.

 

4. Viselj fülbevalót

 

Egy jól megválasztott fülbevaló – általában valamilyen finoman csillogó kővel: menta, türkiz, smaragdzöld vagy lilás ametiszt színben (hideg-meleg árnyalatokra figyelve) gyönyörűen felfrissíti az arcszíned és csillogóbbá teszi a szemed. Emellett pedig elvonja a figyelmet a szemed fáradtságáról.

 

5. Igyál rengeteg vizet

 

Igyál annyi vizet a nap folyamán, amennyit csak tudsz. Tarts egy nagy kancsó/üveg vizet az asztalodon napközben, és töltsd újra mindig, amint elfogyott. A víz átmossa a szerveid, felfrissíti az agyad, így nemcsak éberebbnek érzed majd magad, hanem frissebbnek is fogsz látszani. Ráadásul, a járkálás a vizesballonig meg vissza (meg a mosdóba) még mozgásban is tart, és nem engedi, hogy órák hosszat egy helyben ülj, ami ugye szintén nem tenne jót az egészségednek.

 

6. Éjszaka ne lógj a mobilon

 

Egy kutatás szerint egy LED-kijelzős eszköz (mondjuk okostelefon, tablet…) éjszakai használatával már két óra alatt jelentősen csökken a melatonin szintünk. Ezt a hormont éjszaka alvás közben termeli a szervezetünk, és rengeteg vizsgálat megállapította, hogy ehhez szükség van sötétségre, a mesterséges fényforrások pedig bezavarnak a rendszerbe. A csökkent melatonin szinttől viszont rövid távon nagyon álmos, fáradt lehetsz, hosszú távon pedig más, súlyosabb bajokat is okozhat.

 

7. Kövesd a 20-5-20 szabályt

 

Ha egész nap szünet nélkül a számítógépet bámulod, vezesd be már holnaptól a 20-5-20 szabályt. 20 másodpercen át nézz valamit, ami 5 méteres távolságban van tőled, s ezt 20 percenként ismételd meg. Ez segít, hogy a számítógépes munka kevésbé erőltesse meg a szemed, és csökkenti a szem vörösödését is.

 

8. Nyomogasd az akupresszúrás pontokat

 

Sokan mondják, hogy egy akupunktúrás kezelés csodásan felfrissít. Ha azonban nincs rá pénzed vagy időd, gyors megoldást jelenthet, ha magad nyomogatod egy kicsit az akupresszúrás pontokat. A legismertebb gyakorlat: a hüvelykujj és a mutatóujj közötti terület masszírozásával gyors energialöketet adhatsz magadnak.

 

 

9. Egyél citrusos gyümölcsöt

 

A narancs vagy grapefruit vagy citrom C-vitamin tartalmának köszönhetően nemcsak egészséges csemege, de nagyszerűen fel is frissít: feltölt energiával és éberséggel. Ha pedig nem szívesen eszed ezeket, már az illatuk is segíthet a felfrissülésben – akár még egy citrusos illatú tusfürdő is képes trükkösen becsapni az agyad és az érzékszerveid. Persze, ilyenkor igyekezz a C-vitamint is más ételekkel bevinni a szervezetedbe (a paprika, csipkebogyó, savanyú káposzta például gazdag forrásai e vitaminnak.)

 

10. Viselj sötét napszemüveget

 

Ha iszonyúan kialvatlannak érzed magad reggel, és így is nézel ki, semmi esetre se hagyd otthon a sötét napszemüveged. Mert ezzel nemcsak eltakarhatod a fáradt szemeid, de meg is védheted az erős napfénytől – így pedig elkerülöd a könnyezést, szemráncolást, izzadást…

 

11. Végeztess el egy allergiatesztet

 

Ha gyakran ébredsz fáradt, puffadt és vizes szemekkel meg sárgásfakó bőrrel, egy bujkáló allergia is húzódhat a háttérben. Egy allergiateszt fényt deríthet rá, hogy esetleg szezonális pollenallergiád van, amelynek hatására a szemed folyamatosan a fáradtság jeleit mutatja. Ha kiderül, hogy ez a problémád, azzal is segíthetsz, ha nem zselézed a hajad, illetve abbahagyod a szérumok vagy más ápoló-formázó készítmények használatát, mert pollenmágnesként működnek, és jól teszed, ha munkába menet-jövet kalapot viselsz, amely megvédi a fejtetőt a pollenek megtelepedésétől.

 

12. Használj szemcseppet

 

Hacsak nem orvos írja fel, a nedvesítő szemcseppeket nem ajánlott túl sokszor és minden nap használni (ha ugyanis túl sokat alkalmazod, hosszú távon irritálhatják a szemed). De azokon a napokon, amikor nagyon fáradtan ébredsz és ez a szemed is megviseli, néhány csepp segít eltüntetni a vörösséget és puffadást. És szemszárazság esetén is alapszabály: sokkal jobb, ha cseppentesz bele, mint ha dörzsölöd.

Következő oldal 1
Betöltés...
(2)
Pozitív értékelés (2) Negatív értékelés (0)

Ez is érdekelhet: