Fitnesz
Frissítve: 2016.05.18.

Nem kell félned a súlyzós edzésektől. Nem attól válsz férfiassá

Ha azért kerülöd a súlyzós erősítő gyakorlatokat, mert attól félsz, hogy úgy nézel ki majd, mint egy aszott testszobrász, akinek terjedelmes izomkötegei épp a nőiességét fedik el, nem kell aggódnod. Kisebb-nagyobb súlyok emelgetésével esélyed sincs a világbajnokot letaszítani a trónról.

Ha félsz a masszív izomkötegektől, és ezért fordítasz hátat a súlyzóknak, akkor most lazulj el. Ez egy mítosz. A súlyzók ismétlődő emelésével nem fenyeget ez a veszély. Nem leszel kigyúrt. A testépítő-méretű izmok ugyanis csak igen kemény és hosszadalmas munkával érhetők el.

 

1. A nők tesztoszteron készlete eleve kisebb, mint a férfiaké, 15-20-szor kevesebb, és ez a különbség teszi a férfiakat férfiassá, és kíméli meg a nőket például az arcszőrzettől és a nagyobb izomtömegektől. Ezért önmagában,

 

kizárólag súlyzós gyakorlatokkal egy nő soha se lesz képes olyan izmokat növeszteni, mint egy férfi.

 

2. Hogy a nők nagy része fél az erősítő edzésprogramoktól, az a bodybuilder magazinok címlapján látható, kémiailag módosított nőknek köszönhető.

 

Nem zöldséglével és sovány joghurttal érték el ezt a méretet, abban biztos lehetsz, és a juice sem narancslevet takar a fogalomtárukban. Különféle módon épp azt a különbséget pótolják mesterségesen, ami a nőt és a férfit elválasztja.

 

3. Mi történik, ha egy nő súlyokat emel, edzésszerűen, és azzal erősít? Ez bizony testépítés, de tesztoszteron bevitele nélkül. Mivel a tesztoszteron nincs jelen elegendő mennyiségben a szervezetében, az izmai ugyan fejlődni fognak, de nem növekednek riasztó mértékben.

 

A súlyzós edzéssel az izmok finom tónust kapnak, és ez vonzó is lehet, hiszen az izom feletti zsírréteg tűnik csak el.

 

4. Mi a helyzet a nagyobb súlyokkal? Nos,

 

ha valaki a testsúlya 85 százalékánál nagyobb súlyokkal kísérletezik, az nem csak az izmait terheli meg, hanem az idegrendszerét is, méghozzá a kelleténél jobban.

 

Feszültebbé, stresszesebbé válik.

 

Ebből nem következik, hogy nem szabad nagyobb súlyokkal edzeni, csak kicsikkel. A nagyobb, de nem nagy súlyok jótékonyan hatnak az izmokra, s mindemellett pozitív a hatásuk az ízületekre és a csontozatra is. 

 

Fotó: shutterstock.com

Következő oldal 1
Betöltés...
(3)
Pozitív értékelés (3) Negatív értékelés (0)

Ez is érdekelhet: