Wellness
Frissítve: 2016.03.31.

Ha csak hat órát alszol naponta, most kapaszkodj, az szinte semmit sem ér…

Egy amerikai kutatás bebizonyította, hogy 6 órányi alvás közel sem elég. Sőt, szinte semmit sem ér, és ez azért veszélyes, mert közben nem érezzük a kifáradást…

Mindannyian tapasztaltuk már, hogy a kevés alvás mennyire megnehezítheti a hétköznapjainkat. Kialvatlanul nehezen koncentrálunk, kisebb teljesítményre vagyunk képesek és még az egészségünket is kockáztatjuk.

 

De mégis mennyit érdemes aludnunk? Hát hat óránál többet, az már biztos.

 

Különösen az egyedülálló anyák figyeljenek rá, mert rendszerint ők azok, akik a legkevesebb alvással kénytelenek beérni.

 

A pennsylvaniai egyetem kutatói kísérleti megfigyelésekkel bizonyították, hogy a napi hat órás alvás hosszú távon annyit ér, mint ha egy szemernyit se aludnánk.

 

A kutatók négy csoportba osztották a résztvevőket. Négy, hat és nyolc órát alvókra és azokra, akik két napig egyáltalán nem pihenhettek, aludhattak. A kísérlet alatt két óránként figyelték a csoport kognitív funkcióit.

 

Természetesen azok teljesítettek a legjobban, akik 8 órát alhattak. A 6 órás csoport is jó eredményeket ért el a teszteken egészen a két hetes kísérlet 10. napjáig.

 

Ekkorra azonban lecsökkent a teljesítményük, és nem értek el jobb eredményeket, mint az a csoport, amelyiktől megvonták az alvás lehetőségét.

 

Ám ami a legmegdöbbentőbb: a hat órát alvók nem érezték az alváshiány következményeit, nem panaszkodtak, nem érezték fáradtnak magukat.

 

Pszichológusok szerint az a tudat, hogy éjjel aludtunk, segít megbirkózni a kimerültséggel. Ám olyan, mintha nem élnénk át a lényeget, hogy a hosszútávon fennálló minimális alvásmegvonás is komoly hatással van az életünkre.

 

Miért aludjunk eleget?

 

A 8 órányi alvás elegendő, és nemcsak a munkabírásunkat növeli, hanem ellenállóbbak leszünk a betegségekkel szemben, csökkenti a menstruációs fájdalmat, de még a fogyást is segíti.

 

Mit tegyünk, ha nem tudunk elaludni?

 

Ne görcsöljünk! Inkább próbáljuk ki a következő 5 hasznos tanács egyikét:

 

1. Ideje matracot cserélni! Az egészséges fekhely nem csak a gerincünknek kedvez, az alvás minőségét is javítja.

2. Figyeljünk a vacsorára! Lefekvés előtt kerüljük a fűszeres, savas ételeket. Gyomorégést és emésztési problémákat okozhatnak, így megnehezíthetik az éjszakai pihenést.

3. Tanuljunk meg lazítani! Próbáljuk ki a 4-7-8 légzőgyakorlatot 

4. A szex a legjobb altató! Amerikai kutatások bizonyítják, hogy az intim együttlét után nyugodtabban és mélyebben alszunk.

5. Mozogjunk! A sportolás során felszabaduló endorfin természetes antidepresszáns. A fizikai aktivitás után könnyebb az elalvás és mélyebb az álom.

 

 

G. Szabó Kata

 

Fotó: shutterstock.com

Következő oldal 1
Betöltés...
(2)
Pozitív értékelés (2) Negatív értékelés (0)

Ez is érdekelhet: