Étrend
Frissítve: 2016.04.11.

Mikor egyél hamburgert, ha nem tudsz ellenállni, de mégis fogyni szeretnél…

Nem mindegy, milyen időpontban engedsz a kísértésnek. Ha nem szeretnéd, hogy plusz kilók rakódjanak rád, és az egészségügyi kockázatokat is csökkentenéd, figyelj oda arra, éppen hány óra van…

Van, hogy egyszerűen lehetetlen ellenállni annak a szaftos hamburgernek, ropogós sült krumplinak, vödör csibefalatnak vagy habos-nutellás óriás palacsintának. És van, hogy ez egy picit gyakrabban megtörténik, mint ahogyan szeretnénk.

 

Miközben pontosan tudjuk, hogy a zsíros-cukros ételek fogyasztása káros lehet az egészségünkre. Ráadásul másnap felfújt lufinak fogjuk érezni magunkat, s tán még egy kis bűntudattal is megterhelve próbáljuk túlélni a napot.

 

De legyünk őszinték: ez csak egy kis időre szegi kedvünket. Nem akadályozza meg, hogy még a legegészségtudatosabbak többsége is előbb vagy utóbb, de legközelebb is engedjen a csábításnak. Mert létezik, hogy valakinek a hamburgerek és a (nagy adag) fűszeres csirkeszárnyak nélkül nem teljes az élete.

 

Texasi kutatók most annak eredtek nyomába, vajon befolyásolja-e a magas kalória-, zsír- és cukortartalmú ételek fogyasztásának negatív hatásait az, hogy milyen napszakban tesszük ezt.

 

Eredményeik szerint, ha még ebédidő előtt hódolunk az effajta bűnös élvezetnek, azzal csökkenthetjük a gyulladás mértékét, amit a telített zsírsavak és cukrok nagymértékű bevitele okoz a szervezetünkben.

 

Az ilyen összetételű ételek rendszeres és hosszú távú fogyasztása azért károsíthatja az egészségünket, mert krónikus gyulladást válthat ki, amelynek a diabétesztől a depresszióig számos betegség lehet a következménye.

 

Rövid távú hatásuk pedig aszerint módosul, hogy milyen napszakban, milyen időpontban visszük be ezeket az anyagokat a szervezetünkbe. Az óriási dózisú telített zsír és cukor megzavarhatja a belső óránkat, ezzel bekavar a cirkadián ritmusunkba, amely többek között az alvás-ébrenlét ciklusát és a hormonműködést is befolyásolja.

 

Nem csoda tehát, hogy olyan pocsékul érezzük magunkat másnap, ha az éjszaka közepén tör ránk a falánkság, és betermelünk egy hatalmas adag csipszet. Mártogatóssal persze.

 

A tanulság: figyeljünk oda jobban arra, hogy mikor eszünk zsíros-cukros energiabombákat. A „hat hónapig semmi hamburger”, amiből holnapután éjszakai mekizés lesz helyett próbálkozzunk inkább a „vasárnap délelőtt majd ehetek egy burgert” stratégiával.

Következő oldal 1
Betöltés...
(3)
Pozitív értékelés (3) Negatív értékelés (0)

Ez is érdekelhet: