Wellness
Frissítve: 2016.05.13.

6 ok, amiért szörnyű másnaposság gyötör, még harmadnap is…

A másnaposság nem más, mint kőkemény küzdelem az elviselhető létezésért. Szeretnénk, ha mihamarabb elillanna. Mutatjuk a leggyakoribb hibákat, amelyek miatt nehezen szabadulunk tőle.

Tippek másnaposan.

Fejfájás, fáradtság, hasi fájdalom, szörnyű közérzet, pánik… Nem várt és nehezen tolerálható következményei ezek egy átmulatott éjszakának. Hát még, ha nem múlnak gyorsan, és akár 48 órán át is kínoznak minket.

 

A másnaposság tüneteit a közhiedelemmel ellentétben nem csak az határozza meg, mennyi alkoholt fogyasztottunk, hanem az is, hogy mikor, hogyan és milyen típusú alkoholt vittünk be a szervezetünkbe. Mutatjuk a leggyakoribb okokat, amelyek miatt a másnap átcsúszhat harmadnapra is.

 

1. Nem hidratáltál eleget

 

Az alkoholnak van egy dehidratáló hatása, amire még jobban ráerősít, ha hasmenésed van (vagy ha hánytál), így a folyadék mellett elektrolitokat is veszítesz, és felborul a szervezet ásványi egyensúlya. Mindez pedig lelassítja a méregtelenítő folyamatot, s tovább tart, amíg a tested megszabadul a toxinoktól. Ha ezt szeretnéd megelőzni, akkor minden pohár alkohol mellett egy nagy pohár vizet is igyál meg – így jobban tudsz arra is figyelni, hogy ne vidd túlzásba az alkoholfogyasztást.

 

Ébredést követően pedig igyál kókuszvizet vagy citromos vizet egy pici sóval – a só segít pótolni az elektrolitveszteséget.  

 

2. Nem aludtál eleget

 

Kétségtelen, hogy az alkohol segíti az elalvást, az alvásod minőségére azonban koránt sincs jó hatással. Nem csoda, ha az éjszaka folyamán többször felébredsz, és nehezen is alszol vissza egy esti italozást követően.

 

Ha ezt szeretnéd elkerülni, akkor a mennyiségre ügyelj (és a megfelelő hidratáltságra is). Ugyanis minél többet iszol, annál rosszabb hatással lesz az alkohol az éjszakai pihenésedre és a másnapodra.

 

3. Sötét színű és tömény italt fogyasztottál

 

A sötét színű koktélokat, likőröket, tömény italokat sokszor olyan anyagokkal ízesítik, vagy a fermentáció melléktermékeként olyan anyagmaradványok is megtalálhatók bennük, amelyek másnapossá tesznek, illetve tovább rontják a másnapi közérzeted.

 

A legcsúnyább másnapossággal számolhatsz, ha túlzásba viszed a whiskey, a rum vagy a brandy fogyasztását, míg a legkevesebb ilyen hatású anyagot a fehérbor, a vodka és a gin tartalmazza.

 

4. Már nem vagy huszonéves

 

Egy huszonéves szervezete másképp birkózik meg az alkohollal, mint egy negyvenesé. Ahogyan múlnak az évek, a sejtjeink idősödnek, és a folyamat részeként hosszabb időre lesz szükségük, hogy megszabaduljanak a bevitt toxinoktól, mint korábban. Lehet, hogy egyetemista éveidben meg sem kottyant, ha három italt is ledöntöttél egymás után, tíz évvel később viszont már dupla mennyiségnek érzed…

 

5. Érzékeny vagy – és nem is tudsz róla

 

Nemcsak étel intorelanciája lehet valakinek, hanem bizonyos italok összetevőire is mutathatunk érzékenységet, s ráadásul úgy, hogy nem is vagyunk tudatában ennek. A sör például tele van élesztővel, a különféle koktéloknak extrém magas lehet a cukortartalma, a vörösborban szulfitok vannak – ezek közül bármelyik kiválthat intoleranciát.

 

Ha nem ittál túl sokat, mégis szörnyen érzed magad másnap, gondolj rá, hogy érzékeny lehetsz az elfogyasztott alkohol valamely összetevőjére. 

 

6. Kiütötted a gyomrodat

 

A gyomor-bélrendszer egészsége és jó állapota nagyban hozzájárul az immunrendszer megfelelő működéséhez. A sok alkohol azonban kiirthatja a jótékony baktériumokat, ami miatt gyengül az immunfunkció. Minél többet iszol, annál többet ártasz a gyomrodnak is, és annál hosszabban elhúzódik majd a másnaposság.

 

A bélflóra helyreállítása és egészségének fenntartása érdekében fogyassz kefírt, joghurtot, illetve egyéb fermentált élelmiszereket, és ne csak másnap, hanem lehetőleg minden nap.

 

 

Fotó: wikipedia by  Nik Frey (niksan)

Következő oldal 1
Betöltés...
(2)
Pozitív értékelés (2) Negatív értékelés (0)

Ez is érdekelhet: