Étrend
Frissítve: 2016.05.29.

9 tipp, hogyan legyél karcsú

Elhatároztad és készen is állsz a fogyásra, de nagyon unod a szigorú étrendet és a kínzásnak is beillő mozgásformákat? Most néhány egyszerű tippet adunk, hogyan lehetsz karcsú anélkül, hogy kínszenvedéssé változna az életed.

Karcsúsító tippek

1. Ne diétázz

 

A sikeres fogyást sokkal könnyebb elérni, ha nem szabályozod be magad úgy, hogy elképzelni sem tudod, hogyan lehet ilyen keretek között élni és étkezni, de kétségbe vagy esve, hát kipróbálod… Ehelyett kisebb változtatásokat vezess be az étkezési szokásaidba és az életstílusodba. Olyan változtatásokat, amelyekkel együtt tudsz élni, s amelyeket idővel még élvezni is tudsz.

 

2. Ha lassan eszel, kevesebbet eszel

 

Ennek érdekében semmi mást nem kell tenned, csak odafigyelni és egy kicsit talán trükközni: leteszed a kést és villát két falat között, iszol egy korty vizet és kisebbeket harapsz.

 

Mivel időbe telik a szervezetednek, mire felismeri, hogy elegendő ételt vittél be, így minél lassabban tudsz enni, annál kisebb az esély arra, hogy egyszerre túl sokat eszel.

 

Ha otthon étkezel, segíthetsz magadnak, ha egyszerre kisebb adagokat szedsz a tányérra, étteremben pedig ne érezd kötelezőnek, hogy megedd a teljes adagot, amit eléd tettek. Ha sajnálod kárba veszni a megmaradt ételt és szívesen ennél belőle később, akkor csomagoltasd el.

 

3. Ne tegyél ételt tiltólistára

 

Különösen olyan ételt ne tilts meg magadtól, amit nagyon szeretsz. Inkább figyelj arra, hogy ritkábban és kisebb adagokban fogyaszd.

 

Ha ugyanis teljesen megtagadod magadtól a legkedvesebb fogásaidat, egy idő után eszméletlenül fogsz vágyni rájuk… és minél nagyobb adagokban…

 

4. Képzeld el, hogyan fogsz kinézni

 

Vizualizáld a célodat, képzeld el magad, mit hogyan fogsz csinálni, hogyan fogod érezni magad, milyen szép ruhák lesznek a gardróbodban, milyen jól fognak állni rajtad… Ez segít, hogy elérd, amit szeretnél.

 

5. Ne add fel

 

Időbe telik, hogy elérd a kitűzött célt. Akkor se add fel, ha az előző nap (vagy esetleg napokban) nem éppen egészségesen és a célodnak megfelelően éltél és étkeztél. Mondván, már úgyis mindegy, egy hosszú ördögi körbe kerülhetsz.

 

Tudatosítsd magadban, hogy mit szeretnél, és ha minden nap csak egy picit sikerül jobban odafigyelni, mint előző nap, már rajta vagy a sikerhez vezető úton – amit, ha elhagytál is, bármikor visszatérhetsz rá.

 

6. Vezess étkezési naplót

 

Ha lehet, a kalóriákat is tartsd számon. Ez lehetővé teszi, hogy eldöntsd, mely ételekből-italokból ajánlatos egy kicsit kevesebbet fogyasztanod. Megfigyelheted, hogy milyen időszakokban vagy körülmények között szoktad egy kissé túlenni magad, és azt is, hogy eszel-e elegendő zöldséget és gyümölcsöt.

 

7. Ne menj éhesen vásárolni

 

Ilyenkor az ember hajlamos megvenni mindent, amit csak megkíván, és ha már megvette, akkor rendszerint meg is eszi… többnyire elég rövid időn belül…

 

8. Mozogj egy kicsit

 

A sikeres fogyásnak fontos része a mozgás. De nem kell rögtön a legmegerőltetőbb sportra gondolni, már naponta egy 20-30 perces feszes tempójú séta is nagyon jó hatással lesz a szervezetedre. Ha ezt később egy kis súlyzós tréninggel is kiegészíted, sokkal gyorsabban megy majd a karcsúsodás. De minden előnyös, amivel egy kissé aktívabbá teheted az életed.

 

9. Jutalmazd meg magad

 

Kényeztesd magad minden egyes kiló után, amit sikerült leadni. Persze, lehetőleg ne étellel.

 

Inkább egy manikűrrel, masszázzsal… vagy új ruhákkal. Tegyél félre magadnak bizonyos, előre meghatározott pénzösszeget minden egyes kiló leadását követően, így, ha kisebb méretre kell váltanod, meglesz a pénzed az új ruhákra.

 

Következő oldal 1
Betöltés...
(7)
Pozitív értékelés (7) Negatív értékelés (0)

Ez is érdekelhet: