Étrend
Frissítve: 2016.05.11.

Gyors és szuperegészséges reggelik

Ráadásul laktatóak is, és csöppet sem unalmasak. Mutatunk édes és sós reggeli recepteket, főszerepben a tojás és a zabkása.

 

Hét recept következik, amelyek mindegyike gyorsan elkészíthető, finom és laktató, és könnyen beilleszthető az egészséges étrendbe.

 

Mandulás almás smoothie

 

Édesszájúaknak és azoknak, akik egyébként nemigen kívánják a reggelit, tökéletes választás egy finom smoothie. Fehérjében, kalciumban, rostokban és vitaminokban is gazdag a következő recept, ráadásul kevés hozzávalóból remek ízű reggelit kapsz.

 

Mintha csak almáspitét reggeliznél, de ezúttal pohárban. Kell hozzá egy alma, egy banán, öt szem mandula, egy görög joghurt, fél csésze tej és csipetnyi fahéj. Turmixold össze, és fogyaszd egészséggel.

 

Füstölt lazacos reggeli

 

Ha egy kicsit unod már a sonkát és a kolbászt, elképesztően finom reggeliket készíthetsz az omega zsírsavakban gazdag füstölt lazac hozzáadásával. A legegyszerűbb verzió krémsajtos pirítósra fektetett lazac kaporral megszórva, citrommal meglocsolva, de a tojáshoz is remekül illik a pácolt lazacszelet.

 

Keménytojás karikákkal szendvicsbe kerülhet, vagy tükörtojás mellé is egy kis citromos zöldsaláta kíséretében.

 

Mediterrán tojás

 

Különleges omlettet készíthetsz, ha a habosra kevert tojást hagyma helyett előzőleg olívaolajon megfuttatott bébispenót levelekre dobod. Amikor már majdnem teljesen megpuhult a spenót, hozzáadhatsz néhány falatnyi paradicsomot is (szárított paradicsommal még finomabb).

 

A paradicsomos spenótra jöhet a tojás, s ha kész az omlett, reszelhetsz rá némi (parmezán) sajtot, és friss borssal is megszórhatod. A pirítós nagyon jól megy hozzá. 

 

 

Avokádós tojás

 

Ennél egyszerűbben tényleg nem lehet reggelit készíteni, kevés alapanyagból, de mennyei ízekkel. Főzz meg két tojást keményre, karikázd fel, kockázz fel egy fél avokádót, add hozzá, keverd össze, picit sózd meg, és kész is vagy. Cifrázhatod zöldfűszerekkel vagy akár egy mártogatós szósszal is, de nem muszáj.

 

Süteményes zabkása

 

Tápláló, egészséges és finom a (natúr) zabpelyhes vagy zabkásás reggeli, proteinben és rostban is gazdag, s még ínycsiklandóbbá teheted, ha „süti” ízűt készítesz belőle. Ízesítsd mogyorókrémmel és banánkarikákkal vagy almával és fahéjjal.

 

Gombás-kecskesajtos rántotta

 

Íme, egy másik ízletes és rendkívül laktató tojásétel. A gomba és a tojás kombinációjával sosem foghatsz mellé, az aromás kecskesajttal pedig különlegesebb ízvilágot varázsolhatsz ennek a remek reggelinek.

 

Ha a gombát előzőleg megsütöd és lezárt műanyagdobozban hűtőbe teszed, akkor reggel csak elő kell venni, felmelegíteni, mehet rá a tojás, és a végén a sajt. Csak addig kavargasd, amíg puhán össze nem áll a tojás, majd vedd le a hőt, így biztosan nem sütöd túl keményre.

 

Gyümölcsös kókuszos zabkása

 

Végül egy újabb ízletes zabkása, ami azonban nem is hasonlít a klasszikus verzióra. Ráadásul hidegen a legfinomabb, így már előző este elkészítheted, és beteheted a hűtőbe, reggel pedig csak ki kell kapni onnan, és máris eheted. Keverj össze egy jó maréknyi zabpelyhet egy deci kókusztejjel, tegyél hozzá két evőkanálnyi tört mandulát vagy diót, egy evőkanál chia magot, locsold meg fél evőkanálnyi mézzel, adj hozzá egy kis vaníliát, jól keverd össze, és tedd a hűtőbe.

 

Fotók: shutterstock.com

Következő oldal 1
Betöltés...
(2)
Pozitív értékelés (2) Negatív értékelés (0)

Ez is érdekelhet: