Wellness
Frissítve: 2016.09.05.

Hogyan aludj el egy perc alatt egy légzőgyakorlat segítségével

Aki szenvedett már álmatlanságtól, tudja, mennyire kimerítő egész éjszaka reményveszetten forgolódni… csukott szemmel rimánkodni, hajnalban a kimerültségtől végre álomba zuhanni, s öt percnek tűnő két óra múlva a vekkerre ébredni… Egy új légzőgyakorlat azonban a megváltást ígéri ebből az állapotból.

Hogyan aludj el gyorsan.

A módszer neve 4-7-8 légzéstechnika, s egy arizonai orvos, Dr. Andrew Weill fejlesztette ki. Állítása szerint az alábbi légzésgyakorlat elvégzése gyorsan megnyugtatja az idegrendszert, s ennek hatására nagyon hamar, már 60 másodpercen belül el tudunk aludni.

 

A technika nagyon egyszerű (bár a siker érdekében nem árt az ismétlések számát egy kicsit memorizálni) – hangos kilégzések a szájon át, csöndes belégzések orron keresztül.

 

Egészen pontosan pedig így csináld:

 

1.    Érintsd a nyelved hegyét a szájpadlásodhoz, és tartsd is itt végig a légzőgyakorlat során!

2.    Lélegezz ki erőteljesen, egy hangos „huuuss”-t hallatva. 

3.    Csukd be a szád, és számolj 4-ig, miközben az orrodon keresztül lágyan beszívod a levegőt.

4.    Tartsd benn a levegőt, s közben számolj lassan 7-ig.

5.    Fújd ki a levegőt, megint csak erőteljesen, a szádon keresztül egyetlen hosszú kilégzéssel, a „huuuss” hangot 8 másodpercen keresztül hallatva.

6.    Ismételd meg a teljes kört még háromszor egymás után.

 

 

Túl könnyű, hogy igaz legyen? Nos, egyetlen módja van annak, hogy ezt kiderítsd…

 


Fotó: dreamstime.com by Enrico Mantegazza

Következő oldal 1
Betöltés...
(4)
Pozitív értékelés (4) Negatív értékelés (0)

Ez is érdekelhet: