Alakformálás
Frissítve: 2016.04.20.

7 fogyókúrás tévhit, aminek ne dőlj be

Nem kell óriási lemondás a fogyáshoz. Nem szükséges sanyargatnod magad, aszkéta módjára szenvedned, s nem kell a kedvenc ételeidnek-italaidnak sem búcsút intened…

Fogyókúrás tévhitek

Az egészséges, fitt alakot úgy a legkönnyebb elérni és megőrizni, ha közben jól is érzed magad a bőrödben. Segítünk, hogyan tedd. Az egykor túlsúlyos fitnesz modell és edző, Theresa Jenn Lopetrone elárulja, miért ne kövesd a leggyakoribb fogyókúrás hiedelmeket.

 

1. Le kell mondanod az alkoholról?

 

Sem egy pohár bor, sem a kedvenc koktélod elszopogatása nem jelenthet akadályt a fogyás útjában.

 

Amire figyelni kell, hogy mint minden mást, az alkoholt is mértékkel fogyaszd. Mert a második-harmadik pohár után már egy kicsit megéhezel, s jöhet egy kis nass… Vagyis túleszed magad, és szükségtelen extra kalóriákkal terheled a szervezeted, ráadásul másnap nem fogsz túl fitten ébredni, így fennáll az esélye, hogy inkább kihagyod az edzést is. Na, ez az ördögi kör az, amit inkább érdemes elkerülni.

 

2. Csak semmi édesség?

 

Ugyanaz a helyzet, mint az alkohollal. Nem érdemes túl sokat, és nem minden nap, de hétvégenként egy-egy szelet sütemény vagy pár falat csokoládé teljesen belefér az egészséges (és zsírapasztó) étrendbe.

 

Persze, amennyiben hét közben nem iktattál be csokiszüneteket a diétádba és az edzést sem lustálkodtad el. Ráadásul, akárcsak egy pohár különleges bor, egy édes-habos desszert is sokkal finomabb és élvezetesebb, ha csak ritkán engeded meg magadnak, ám olyankor megadod a módját. Vagyis előre eltervezed, hogy mikor és hogyan fogyasztod el (ez a módszer segít legyőzni az időközben rád törő kísértést, hogy rávesd magad arra a nagy szelet tortára, most azonnal, vagy benyakaljátok azt a két üveg pezsgőt a csajokkal), ám amikor itt van az ideje, átadod magad az evés-ivás örömének, s nem hagyod, hogy bármi is megzavarjon benne.

 

Sokan ott rontják el a dolgot, hogy oda se figyelve tömik magukba az ételt, s az édességet is, így azonban elmaradhat a megelégedett jóllakottság érzése, és néhány óra (vagy perc) múltán még nem kellene, de már vágynak az ételre – vagy az újabb édességre.

 

Ezt olvastad már? 12 tipikus hiba, ami a fogyás útjában áll

 

3. Ne fogyassz tejterméket?

 

Ha szervezeted tolerálja és szívesen iszol tejet, eszel joghurtot, kefírt, sajtot…, semmi értelme ezeket kiiktatni az étrendedből.

 

Csupán arra érdemes figyelni, hogy rendszeresen, napi szinten inkább a soványabb tejtermékeket, sajtokat válaszd, a zsírosabbakat pedig kisebb mennyiségben és ritkábban fogyaszd.

 

4. Felejtsd el a kávét?

 

Némely divatos diéta kifejezetten tiltja a kávéivást, valójában azonban a kávé nem hizlal.

 

Más a helyzet, ha úgy iszol meg (sok) kávét minden nap, hogy mindet sok tejszínnel és jó sok cukorral ízesíted… Ha te is így szereted, próbáld meg lassan és lépésenként átalakítani az ízlésed: tejszín helyett sovány tejjel lágyíthatod a kávé ízét, a cukoradagod pedig felezd meg vagy a kristálycukor helyett válaszd inkább a nyírfacukrot vagy valamilyen természetes édesítőt. Így jóval egészségesebbé is teszed a kávéfogyasztásod.

 

5. A zsír hizlal?

 

Nem minden zsír egyforma, s vannak kifejezetten egészséges természetes zsiradékok, amelyeket hiba volna kiiktatni az egészséges étrendből: a diófélék, különféle magvak, az avokádó és a hidegen sajtolt növényi olajok fogyasztása például nagyon is ajánlatos.

 

6. Ha kevesebbet eszel, fogyni fogsz?

 

Téves azt gondolni, hogy függetlenül attól, milyen ételeket-italokat veszel magadhoz, ha csökkented az adagod, pusztán attól már fogyni fogsz.

 

Főként, hogy sokan ilyenkor önkéntelenül is trükköznek egy kicsit az ebéd- vagy vacsoraválasztásukkal, s becsapják saját magukat. Például: „nem eszem meg azt a nagy teljes őrlésű tonhalas bucit, választok inkább egy kisebbet – az a sajtos kifli húsgombóccal és belül is dupla sajttal pont jó lesz…” vagy

 

„kisebb adag tésztát fogok enni, akkor mehet bele több tejszín, egy kis szalonna meg jó sok sajt…”

 

vagy „nem kérem ezt a nagy szelet margarita pizzát, egy sajtburger egy kis krumplival sokkal kisebb adag…”

 

Így észrevétlenül nemhogy csökkenne, de nő a bevitt kalóriák száma, ráadásul a gyorsételekből és késztermékekből még a kis adag is hizlalóbb. Gyorsan éhes lesz utána az ember, és nem is túl egészségesek. A jól megválogatott, egészséges alapanyagokból összeállított ételekből rendes, nagy adagot is bátran ehetünk.

 

7. Ha folyamatosan ellenőrzöd a súlyod, fogyni fogsz?

 

Aki szabadulni szeretne a túlsúlyától, annak a mérleg nem a legjobb barátja.

 

Valójában elég frusztráló állandóan a számokat lesni, és hogy kilogrammban kell számot adni (kíváncsi környezetünknek és saját magunknak) a fogyásról. Holott nem ez a lényeg. S érdemes inkább arra koncentrálni: hogy elkezdjünk egyre egészségesebben – és tudatosan, odafigyelve – étkezni, élvezzük az ételek ízét, keressünk olyan mozgásformákat, amelyeket szívesen végzünk, és sportoljunk olyan gyakran, amilyen gyakran ezt megtehetjük, de minimum heti egy-két alkalommal.

 

Készítsünk magunkról fotókat, nézzük meg, mennyire férünk bele a különböző méretű ruhadarabjainkba. Mutatni fogják a változást. Mérlegelni bőven elég havonta egyszer.

 

 Ha többet szeretnél tudni Theresa Jenn Lopetrone módszeréről: theresajennlopetrone.org/gallery/

Következő oldal 1
Betöltés...
(6)
Pozitív értékelés (6) Negatív értékelés (0)

Ez is érdekelhet: