Étrend
Frissítve: 2017.01.13.

Ételek-italok a ragyogó tiszta bőrért

Pattanások, mitesszerek, foltok, fakó bőr ... Listánk csupa olyan ételeket-italokat tartalmaz, amelyeket jobb beépíteni az étrendünkbe – és olyanokat, amelyeket jobb gyorsan kihúzni belőle -  az egészségesen fénylő, tiszta arcbőr érdekében.

Bőrápoló ételek

1. A hidratálás kulcsfontosságú a szép, tiszta bőr érdekében. Ha kevés vizet iszol, akkor a bőröd hajlamos lesz túlkompenzálni a hiányt azzal, hogy több olajat termel a kelleténél, ami pedig pattanás kialakulásához vezethet. Tehát igyál több vizet! Ha hajlamos vagy megfeledkezni az elegendő folyadékbevitelről, akkor emlékeztesd magad úgy, hogy munka közben is jól látható közelségbe teszed a poharad vagy az ásványvizes palackot. Este lefekvés előtt is tegyél egy pohár vizet az ágy mellé, hogy reggel rögvest vízivással indíthasd a napot.

 

2. Felejtsd el a cigarettát! Amellett, hogy fakóvá és foltossá teszi a bőröd, még ráncokat is formál. Vagyis, a bőröd nagyon hálás lesz érte, ha sikerül lemondanod erről a rossz szokásról.

 

3. A bogyós gyümölcsök jócskán tartalmaznak C-vitamint, emellett pedig alacsony a glikémiás indexük, ami azt jelenti, hogy nem emelik meg túlságosan a vércukorszinted. És ez jó, mivel a cukor stimulálja a pattanások megjelenést, így ha sok szőlőt, málnát, szedret eszel, megelőzheted a kialakulásokat.

 

4. Ha minden hónapban megjelenő, hormonális pattanásokkal küzdesz, jobban teszed, ha lecsökkented az alkohol és a tejtermékek fogyasztását – gyorsan látni fogod az eredményt a bőröd javuló állapotán.

 

5. A grapefruit tele van antioxidánssal, s nemcsak belsőleg alkalmazva, de külsőleg is nagyon jótékony hatóanyag – a grapefruitot tartalmazó arcápoló készítmények segítenek felfrissíteni, tisztává varázsolni az arcbőrt.

 

6. Ha túl sok csokoládét eszel, az is pattanások megjelenéséhez vezethet a magas cukortartalom miatt. Ám ha a havi ciklus előtti napokon eszed a túl sok csokit (ezt sokan kívánják ilyenkor), akkor az is előfordulhat, hogy hormonális okok rejtőznek a pattanások megjelenése mögött. Persze ilyenkor is jobb, ha kevesebb csokoládét eszel.

 

7. Sajnos, a koffein is előidézheti a pattanások megjelenését, ezért a kávéfogyasztást is érdemes mérsékelned, különösen, ha még jól meg is szoktad cukrozni azt a kávét.

 

8. A kókuszolaj remekül hidratálja és simítja az arcbőrt, ezért érdemes beépítened az étrendedbe. Ráadásul, ha összekevered egy kis szódabikarbónával, kiváló arcradírt is készíthetsz belőle, ami ekcémás bőrre is hatásos.

 

9. Ha sokat koktélozol, az éppen olyan, mint ha sok cukrot innál. Így, ha tiszta bőrt szeretnél, a minimálisra kell szorítanod az alkoholfogyasztást. A kivétel a jó minőségű bor, amely mértékkel fogyasztva segít a bőrsejteknek felvenni a harcot a káros UV-sugarakkal szemben.

 

10. A zöld tea antioxidáns és gyulladáscsökkentő hatásának köszönhetően felveszi a harcot a baktériumokkal és szabadgyökökkel, amelyek károsíthatnák a bőrt. Fogyassz belőle minden nap legalább egy csészével.

 

11. Nem ajánlatos a zsírban tocsogó gyorsételekből és a bő zsírban-olajban sült ételekből túl sokat enni. Mert bár a fölöslegesen bevitt zsír nem okoz azonnal pattanásokat, hosszú távon képes jól eltömíteni a bőröd, a pórusokat, és máris megjelennek azok a fájó piros dudorok…

 

12 Akárcsak a gyors étkeket, a cukros-szénsavas üdítőitalokat és a cukros gyümölcsleveket is érdemes kiiktatni az étrendünkből, vagy legalábbis visszaszorítani a fogyasztásukat, mert nagyon sok cukrot tartalmaznak, és az semmi jót nem tesz a bőrrel.

 

13. A fentiekkel összhangban pedig az édesség sem segít, ha makulátlan bőrre vágysz. Ha nassolós típus vagy, szokj át a gyümölcsökre, zöldségekre és egyéb egészséges nassolnivalókra.

 

14. Az almaecet remekül tisztítja a bőrt azáltal, hogy segít egyensúlyban tartani a pH-szinted. Igyál naponta egy evőkanállal, hogy belsőleg segítsd a szervezeted megszabadulni a pattanásoktól.

 

15. A sok rostot tartalmazó élelmiszerek is segítik az emésztést, így a tested képes lesz jobban feldolgozni azt, amit megeszel, s ebből hosszú távon a bőröd is hasznot húz – egyre szebbé és tisztábbá válik. Ezért fogyassz minél több, rostban gazdag zöldséget, gyümölcsöt és teljes őrlésű gabonát.

 

16. Fogyassz kevesebb tejterméket, különösen, hogy ma már sok esetben hormonokkal kezelik az állatokat, amelyeknek így a húsában és a tejében vagy az ebből készült sajtban is találhatók hormonok, ezek pedig felboríthatják a hormonális egyensúlyod, s kialakulhat a pattanás.

 

17. Ha levendulaolajat fogyasztasz (néhány cseppet mézbe keverve) vagy aloe verát tartalmazó italt, azzal segíthetsz megelőzni a pattanások kialakulását bőrtisztító hatásuk miatt, ráadásul még halványítják is az akné hegeket.

Következő oldal 1
Betöltés...
(0)
Pozitív értékelés (0) Negatív értékelés (0)

Ez is érdekelhet: