Étrend
Frissítve: 2016.02.20.

12 dolog, amit megeszel, és fáradtnak látszol tőle

A friss és üde megjelenés és közérzet érdekében okosabb, ha kerülsz bizonyos ételeket. Mutatjuk, miből érdemes kevesebbet enni, hogy a nagyon hosszúra nyúlt tegnapok után is szebb legyen az ébredésed.

Ételek, amelyektől elfáradsz.

Ha a reggeli készülődés nagy részét az teszi ki, hogy igyekszel frissebb és éberebb külsőt varázsolni magadnak, akkor jobb, ha nem csak a megfelelően fedő korrektor és highlighter beszerzésére és helyes felvitelére koncentrálsz.  Bár a smink sokat segít, hogy eltüntesd a szemed alatti sötét karikákat vagy felfrissítsd az arcbőröd, ám ha kellő idejű alvás után is a fáradtság jelei ülnek ki az arcodra, lehet, hogy az étrended a hibás.

 

1. Só

 

Miközben szükséges eleme az étrendnek, a túl magas sótartalmú ételek dehidratáló hatásúak, vagyis kiszárítják a bőröd is, és sokkal fáradtabbnak mutatnak, mint amilyen valójában vagy. Ezért nagyon ajánlott olyan ételeket fogyasztani, amelyek kevés sóval és inkább más fűszerekkel, elsősorban fűszernövényekkel ízesítettek.

 

2. Mesterséges édesítőszerek

 

A sok cukorról mindig elhangzik, mennyire káros, fogyasztása többek között hozzájárulhat gyulladások kialakulásához a szervezetben, ám a mesterséges édesítők is éppen ennyire, ha nem jobban okolhatók a túlsúlyért vagy a puffadásért.

 

Nemcsak a finomított cukor, az aszpartám-tartalmú édesítők is fokozzák a cukor iránti vágyat, és így egy ördögi körbe vonzhatnak be…

 

Sokkal jobb, ha természetes cukorral, például gyümölcscukorral ízesített ételeket-italokat fogyasztasz.

 

3. Alkohol

 

Ha naponta egy pohár bornál több alkoholt iszol, erősen kiszáradhat a bőröd, s ezáltal elveszíti minden természetes ragyogását és fényét. Amikor alkalmanként többet iszol, mindenképpen ügyelj rá, hogy vízzel együtt fogyaszd az alkoholt, vagyis azonnal gondoskodj a folyadék visszapótlásáról.

 

4. Bő olajban sült ételek

 

A hagymakarikák, a sült krumpli és barátai akármennyire finomak, sajnos egyben a bőröd legnagyobb ellenségei is. Ezen ételek tele vannak transzzsírokkal, amelyek elzárják az artériákat, megkeményítik az ereket, és így sápadttá és fáradttá teszik a bőrt. Emellett persze plusz kilókat is könnyen szerezhetsz miattuk. Vagyis a legjobb, ha (minél többször) meg tudod állni, hogy nem eszel bő olajban sült ételeket…

 

5. Szénhidrátok

 

Nem kell miattuk szigorúan Atkinsen vagy más, szénhidrátmentes diétán élni, de ha túlzásba viszed a fogyasztásukat, azzal rongálod a feszesség megőrzéséért felelős kollagént a bőrödben. Következésképp a bőröd nem lesz olyan hibátlan és egészséges hatású, mint amilyen lehetne, helyette fáradtnak fog(sz te is) tűnni. Sőt nemcsak, hogy annak tűnsz, de a túl sok szénhidrátnak köszönhetően annak is érzed majd magad… Ezért hetente kétszer cseréld salátára a szokásos szendvicsed, és olykor inkább dupla adag zöldséget válassz köretként a rizs vagy a tészta helyett.

 

6. Fánk

 

Bő olajban sült és cukros, ezért a legrosszabb ötlet a rendszeres fogyasztása. Ha édességre vágysz, egyél inkább natúr joghurtot mézzel és mandulával ízesítve, így nemcsak egészségesebb leszel, de éberebb is, sőt, annak is fogsz látszani.

 

7. Bonbon

 

Rengeteg cukrot tartalmaz és semmi, a szervezet számára hasznosítható tápanyag nincs benne. Viszont jó magasba repíti az inzulinszintet, ami utána zuhanásba kezd, ettől pedig egy pillantás alatt nagyon fáradt leszel. Később pedig fáradtnak is fogsz tűnni, jól felpuffadt táskákkal a szemed alatt.

 

Alkalmanként, ha nagyon vágysz az effajta édességre, kapj be egyet-kettőt, és lelkiismeret furdalás nélkül edd meg (a stressz is öregíti a bőrt), de a nagy adagoktól és gyakori fogyasztásától óvakodj.

 

8. Gyümölcsjoghurt

 

Egészségesnek tűnik, ezért veszélyes, ha azt gondolod, hogy minden kis dobozka, amiben joghurt és gyümölcs (meg esetleg némi mogyoró, mandula, gabonapehely…) található, egészséges, és bármennyit ehetsz belőle. Sokszor ezek a joghurtos alapú finomságok több cukrot tartalmaznak, mint egy tábla csoki… Ettől pedig ráncosodhat és megereszkedhet a bőröd.

 

9. Vörös húsok

 

Abszolút belefér az egészséges étrendbe a vörös húsok fogyasztása is, csak arra érdemes ügyelni, hogy hetente egynél többször ne kerüljenek terítékre. Ha túl sokat eszel belőlük, azzal növeled a ráncaid számát azáltal, hogy a vörös húsban található karnitin megkeményíti az érfalakat.

 

10. Szójatej

 

Vegánok és vegetáriánusok körében különösen gyakori, hogy szervezetük egy idő után intoleranciával védekezik a szója ellen. A húst nem tartalmazó étrend által ugyanis nagy esély van rá, hogy túlzásba visszük a szója fogyasztását. A túlzott immunreakció mellett olyan gyulladásos folyamatok is elindulhatnak, amelyek bőrproblémát okoznak.

 

11. Felvágottak

 

A boltban kapható és különösen az előre csomagolt felvágottak olyan tartósítószereket tartalmazhatnak, amelyek gyulladásokat okozhatnak a bőrben, fakónak és fáradtnak mutatva téged. Ezért a legjobb, ha a hentesnél szeletelteted fel magadnak a kolbász- és sonkaféléket, és nem eszel belőlük túl sokat.

 

12. Fűszeres ételek

 

Jó az anyagcserének, de nem ideális a bőrnek, ha fűszeres fogásokat eszel. Irritálhatják a bőröd, kitágult véredényeket és egyenetlen bőrszínt eredményezve. Így a bőröd kevésbé tisztának és egy kissé öregebbnek látszik, amitől fáradtnak fogsz tűnni. Ha az ételt kevésbé csípősen is kérheted, tedd meg.

Következő oldal 1
Betöltés...
(4)
Pozitív értékelés (4) Negatív értékelés (0)

Ez is érdekelhet: