Wellness
Frissítve: 2016.06.29.

10 tipp, hogy fiatalos maradjon a bőröd

Ne csak sóvárogj, tegyél is érte, hogy szép, feszes, fiatalos bőrrel hódíts. A következő szabályok megtartása garantáltan ragyogóbb bőrt és kevesebb ráncot eredményez.

Életmódváltás a fiatalos bőrért.

1. Krémezd magad napvédővel, de ne csak a strandon

 

A legtöbb bőrgyógyász egyetért abban, hogy ha megfelelő UVA és UVB védelemmel ellátott krémmel ápolod a bőröd, akkor a legfontosabb dolgot megtetted annak érdekében, hogy megelőzd a nap okozta károkat és elkerüld a bőrrákot.

 

2. Tedd le a cigit

 

Amellett, hogy a cigarettázás növeli a daganatok kialakulásának esélyét és kellemetlen lehelettel jár együtt, a bőrt is károsítja: gyilkolja a kollagént és az elasztint, illetve csökkenti az ösztrogénszintet, vagyis mindent megtesz az ellen, hogy a bőr rugalmasságát megőrizhesd.

 

3. Használj retinolt

 

Ez a legjobb módja annak, hogy egy krém segítségével lassítsd le az órát. Minimalizálhatod a korral járó foltok és finom ráncok látványos megjelenését és megelőzheted az újak kialakulását.

 

4. Legyél hidratált folyamatosan

 

Nem, a diétás kóla nem számít megfelelő folyadéknak… sok vizet igyál, és kevesebb kávét, üdítőt.

 

Alapigazság: minél hidratáltabb a bőröd, annál finomabbak és halványabbak a ráncaid.

 

A vízivás mellett külsőleg, bőrápolóval is hidratálj. 

 

5. Ne nyomogasd

 

Nemcsak a tinédzserkori pattanásokra vonatkozik, ezt a szabályt az idősebb korban megjelenő pattikra is nagyon ajánlott alkalmazni. Mert amellett, hogy a túlzott napozás idővel sötét foltokat hagy a bőrön, a pattanások nyomogatása is ugyanezt eredményezheti.

 

Vedd tudomásul, hogy az idősebb bőrnek több időbe telik, mire a pattanásokat eltünteti. Hogy segítsd ezt a folyamatot, használj pattanást kezelő készítményt.

 

6. Aludj jól

 

A szépítő alvás kifejezés nem csupán egy üres frázis. Ha jól kialszod magad, azzal időt adsz a bőrödnek, hogy regenerálódjon. A kialvatlan, megereszkedett bőr és felpuffadt szem a környező ráncokat is mélyebbnek mutatja.

 

7. Érd el és tartsd magad egészséges súlyban

 

Nem meglepő, hogy a jojó diéta nem tesz túl jót a bőrödnek sem. Mivel idővel veszít a rugalmasságából, minél többet váltakozik hirtelen a testsúly, annál nehezebb a bőrnek feszesen tartani a formát.

 

8. Étkezz megfelelően

 

A bőröd nemcsak a krémek és kezelések által jut értékes tápanyagokhoz, hanem azon élelmiszerekből is, amelyeket megeszel. Vagyis minél kiegyensúlyozottabban étkezel, annál fiatalabbnak néz ki a bőröd is. Ezért érdemes lehet multivitamin kúrákat is beiktatni az étkezésedbe.

 

A halak, a sötétzöld zöldségfélék (mint például a brokkoli vagy spenót), a mandula és a diófélék mind jót tesznek a bőrödnek. Igyál mellé sok, antioxidáns hatású zöld teát.

 

A finomított cukrot és a szeszes italokat pedig igyekezd mellőzni, mindkettő gyulladásos reakciókat indíthat el a bőrben.

 

9. Mozdulj meg!

 

A tornagyakorlatok segítik a vérkeringést, és hozzájárulnak a ragyogó, egészséges arcszínhez. Ha csak minden nap 30 percet szánsz a neked tetsző mozgásforma gyakorlására, már óriási változást érhetsz el, amit nemcsak a bőröd hálál majd meg – tested-lelked egyensúlya érdekében is sokat teszel így.

 

10. Próbálj meg lazítani

 

A stressz miatt gyorsabban öregednek a sejtek, és ez szinte azonnal megjelenik, majd hosszú távon is meglátszik a bőrön. Ezért tegyél meg, amit csak kell, annak érdekében, hogy ki tudj engedni. Tudatosan keresd és találd meg a módját, hogyan tudsz ellazulni – az elme-test kettősének harmóniája nagyon sokat tehet az egészségedért és szépségedért.

 

Fotó: shutterstock.com

Következő oldal 1
Betöltés...
(2)
Pozitív értékelés (2) Negatív értékelés (0)

Ez is érdekelhet: