Szépség
Frissítve: 2016.01.13.

5 tipp: éjszakai bőrápolás

Éjszaka, miközben alszunk, bőrünk regenerálja magát, új sejteket termel és újra tölti magát nedvességgel. A szokásos napi-heti rutinon kívül azonban időről időre szüksége van egy kis extra segítségre. Most olyan tippeket mutatunk, amelyekkel a lehető legkényelmesebben – alvás közben – ápolhatjuk intenzíven a bőrünket.

Éjszakai bőrápolás.

1. Tiszta arccal menj aludni

 

Ez azt jelenti, hogy soha, semmilyen körülmények között ne hagyd magadon a sminket alvás közben. Ezzel eltömítheted a pórusokat és pattanásokat okozhatsz, ráadásul a ráncok kialakulását is elősegíted. Ezért, még ha nagyon fáradt is vagy, szentelj egy percet az arctisztításra – remek megoldás, ha ilyen esetekre tartasz otthon készen kapható, arctisztítóval átitatott vattakorongokat, így villámgyorsan megszabadulhatsz az arcfestéktől és a rárakódott szennyeződésektől.

 

Kutatók szerint a bőrsejtek alvás közben gyorsabban nőnek és lépnek a hámlottak helyébe. Ezért az esti arc-rutin különösen fontos. Az éjszaka így jótékonyan regenerálja az arcbőrt, a megfelelő krémek és folyadékfogyasztás pedig a hidratálást biztosítja.

 

2. Vess be egy négylépéses programot

 

(1.) Elsőként tisztítsd meg a bőröd, (2.) majd vigyél fel rá tonikot egy átitatott vattakorong segítségével, ezáltal harmatossá is válik a bőröd, amely így jobban, mélyebben be tudja szívni az ezután következő ápoló hatóanyagokat. (3.) Aztán vidd fel a bőrfiatalító szérumot, (4.) majd az éjszakai intenzív hidratáló krémet.

 

Ezt a lépéssort néhány napig vagy akár hétig is alkalmazhatod a fontos esemény előtt, s így a legjobb eredményt érheted el.

 

3. Figyelj az összetevőkre

 

Ha babapopsi simaságú bőrre vágysz, használj retinoltartalmú bőrfiatalító termékeket, amelyek felgyorsítják a sejtek kicserélődésének folyamatát, ragyogóbb és simább bőrt, illetve kevesebb ráncot eredményezve.

 

  • De vigyázz, a retinol irritációt is okozhat, különösen érzékeny bőr esetén, ezért ha egy kicsit is kipirosodsz tőle, ne használd minden nap, inkább csak minden második nap, illetve ahogy a bőröd bírja.

 

A leghatékonyabb összetevők közé tartoznak még a peptidek, amelyek fokozzák a kollagéntermelést és feszesebbé teszik a bőrt, valamint az antioxidánsok, amelyek védik a környezet káros hatásaitól.

 

4. Aludj nyolc órát

 

Lehet, hogy úgy érzed, neked hat óra is elég a feltöltődéshez, ám valószínű, hogy a bőröd nem ért egyet veled… Ezért próbálj meg a lehető legközelebb kerülni a nyolc órához, mondjuk azáltal, hogy lekapcsolod a fényeket, még az apró digitális villogókat is, hogy beindítsd a melatonintermelést, illetve igyekezz kitisztítani a fejed, egy kicsit relaxálni, hogy könnyebben menjen az elalvás.

 

5. Szeresd egy kicsit jobban a tested

 

Bár a szervezeted éjszaka mindent megtesz, hogy a napi sérüléseket kisimítsa, eltüntesse, minél kevesebb a dolga, annál könnyebb. Ebben pedig napközben segíthetsz: (1.) tudatosan figyelj oda arra, hogy minél kevesebb érzelmi stressz érjen, (2.) ne hagyd, hogy a tested kiszáradjon, hidratálj minél többször és többet, (3.) ne dohányozz. (4.) S még valami, amit megtehetsz napközben: védd a bőröd fényvédő krémmel a nap káros sugaraitól.

 

Következő oldal 1
Betöltés...
(1)
Pozitív értékelés (1) Negatív értékelés (0)

Ez is érdekelhet: