Lélek
Frissítve: 2017.01.13.

Egyszerű és azonnal ható hangulatjavító tippek

Jókedvűnek lenni nem feltétlenül hosszú távú cél. Hangulatjavító erőfeszítéseinket elkezdhetjük most rögtön is, és gyorsan megtapasztalhatjuk: sokkal kevesebb energiába kerül, hogy fél óra múlva már vidáman fütyörésszünk, mint gondolnánk. A következő tippekkel…

Hangulatjavító tippek.

6 mozdulat

 

 

1. Hogy erősítsd az akaratod: feszítsd meg az izmaid 

Azáltal, hogy egyszerűen ökölbe szorítod a kezed, elűzheted magadtól a kísértést. Ez úgy működik, hogy a fizikai erő érzése erősíti az akaraterőt is. Egy másik módszer: végy egy mély levegőt, majd kilégzés közben feszítsd meg a mellkasod. Ezután lélegezz normálisan, és tartsd benn egy kis ideig a hasadban a levegőt, és ismételd addig, míg a vágy, hogy túledd-túlidd magad vagy túlköltekezz, nem csillapodik.

 

 

2. Hogy jobban menjen a munka: dőlj hátra és tedd fel a lábad

Ha megnöveled a fizikai távolságot a feladattól (és konkrétan a komputertől), az máris átláthatóbbá válik. A távolság ad egy olyan perspektívát, amelyből az elméd automatikusan a probléma fontosabb szerkezeti egységeire kezd fókuszálni, és figyelmen kívül hagyja a kevésbé releváns, a lényeglátás szempontjából zavaró tényezőket.

 

Az asztalra helyezett lábak és a tarkóra kulcsolt kezek pedig előhívják, hogy erősebbnek, határozottabbnak és tettre késznek érezzük magunkat, így könnyebben hozunk döntéseket is. (Csak nehogy túl kényelmes legyen a póz, és a döntések helyett az álmok világába merüljünk.)

 

 

3. Növeld az önbizalmad: húzd ki magad és vedd fel a super(wo)man-pózt

Rögtön vonzóbbnak érezték magukat azok a nők, akik ügyelni kezdtek arra, hogy kiegyenesített derékkal álljanak, egy vizsgálat tanúsága szerint. A kutatók azt vallják, a helyes testtartásra való odafigyelés erősíti az önértékelést. Ezért, ha gyors önbizalom-turmixra van szükséged, gyakorold az egyenes tartást, hogy a vállad, a csípőd és a térded egyetlen egyenessel összeköthető legyen, vagy csak állj a hátaddal szorosan egy falhoz. Vizsgadrukk elűzésére vagy állásinterjú előtti stresszelhajtásra pedig tökéletes a superman-póz.

 

► Állj terpeszben, két karod a csípődre helyezve, egyenes háttal (még a szélben lobogó piros köpenyt is magad mögé képzelheted), s közben a kortizol stresszhormon szintje lecsökken, a bátorságot növelő tesztoszteron szintje pedig kissé megemelkedik a szervezetedben.

 

Ha olyan helyen vagy, ahol nem tudsz egy kicsit sem elvonulni és superman-pózba rendezni magad, akkor az is segít, ha igyekszel egymáshoz nyomni-közelíteni a lapockáid. Ez az apró mozdulat képes csökkenteni a félelmet, javítani a hangulatod és növelni az önértékelésed.

 

 

4. Hogy elűzd a fájdalmat: told az állad fölfelé, a mellkasod pedig kifelé

Baleset esetén emlékezz a következőkre. Állat fölfelé, mellet előre – elég szokatlan és bonyolult mozdulatsor ez ahhoz, hogy jól megjegyezhessük, és most ez a lényeg. Egy kutatás, amely nagy fájdalmakat átélt, fizikai sérülést elszenvedett embereket vizsgált, arra a következtetésre jutott, hogy enyhíti a fájdalmat, ha úgy érezzük, irányításunk alatt tarthatjuk a helyzetet, vagy legalábbis befolyásunk van rá. A másik fontos érv, amely e póz mellett szól, hogy ha megakadályozzuk a fájdalom esetén általános késztetést, hogy összegörnyedjünk, az kiváltja belőlünk az érzést: meg tudom oldani a helyzetet – ez pedig elviselhetőbbé teszi a fájdalom élményét.

 

 

5. Hogy növeld a kreativitásod: járkálj körbe

Szabadon gondolkodni sokkal könnyebb egy szabadon kanyargó séta közben. Amit akár 5 négyzetméteren is megtehetsz, a lényeg, hogy ne egy előre megtervezett útvonalat kövess, hanem járkálj belefeledkezve, összevissza, hogy a gondolataid áramolhassanak. Ezáltal a képzelőerőd szárnyra kap, és a problémamegoldó képességed is sokkal jobbá válik. Ha nincs saját tered a munkahelyen, használd a folyosót.

 

 

6. Hogy megjegyezz valamit: érintsd meg az ujjaddal
Egy meglepő kutatási eredmény azt sugallja, hogy könnyebb megjegyezni azokat a dolgokat, amelyekkel fizikai közelségbe kerülünk. Azok a diákok, akik rámutathattak, illetve ujjukkal követhették a megjegyzendő információkat, jobban teljesítettek a felmérő teszten. Vagyis, ha biztosra akarsz menni, hogy megjegyezz egy fontos infót, használd az ujjaid.

 

 

6 tett

 

1. Intézz el egy régóta nyomasztó feladatot
Vedd rá magad, hogy utána nézel a biztosításnak, rendszerezed a számlákat vagy időpontot kérsz a fogorvostól. S ha megvan, a nyomasztó probléma kézbe vétele máris elégedettségérzéssel fog eltölteni. Mert ha még nem is tudod azonnal megoldani, már tettél valamit, s így nem nehezedik rád tovább a halogatásod súlya. 

 

 

2. Rakj rendet 

Ha a közvetlen környezeted tárgyai rendben vannak, az nagyban hozzájárul a belső rend eléréséhez. Nem kell rögtön nagytakarításra gondolni, csak egy tízperces rendszerező folyamatra, amely során az elintézendő teendők papírfecnijei, az íróasztalon rejtőzködő tollak, a délelőtti kávésbögrék… a helyükre kerülnek.  

 

 

3. Menj ki a napfényre 

A természetes fény stimulálja azokat az agyi ingerületátvivő anyagokat, amelyek a hangulat javításáért felelősek. Ha módodban áll, amikor csak lehet, reggelizz a szabadban – ez egész napra fel tudja tölteni az energiaraktárodat. 

 

 

4. Légy kedves és kommunikatív
Küldj egy emailt egy régi barátnak, akivel már egy ideje nem találkoztál vagy ismerkedj új emberekkel. A szívélyes kapcsolatok kialakítása és megtartása nagy hatással van az emberek jókedvére.

 

►  Ha barátságosan viselkedsz másokkal, nem csupán azt éred el, hogy ők is kedvesebbek lesznek feléd, hanem a pozitív visszajelzések megerősítik úgy általánosságban az emberekbe vetett hited is, ami fontos, hogy a környezeted alapvetően biztonságos helyként lásd, és így jobban érezd magad benne. 

 

 

5. Tegyél valami jót

Öntözd meg a virágokat, kínáld meg a fáradt kollégád egy kocka étcsokival, dicsérd meg a lányod blúzát… Szavak által is lehet adni, és ahogyan az ajándék, a dicséret is jobb kedvre deríti nemcsak azt, aki kapja, de azt is, aki adja.

 

 

6. Mosolyogj
Még ha először nem is megy szívből, egy színlelt mosoly is olyan fizikai hatással van, hogy jobb kedvre derülsz tőle.

Következő oldal 1
Betöltés...
(4)
Pozitív értékelés (4) Negatív értékelés (0)

Ez is érdekelhet: