Étrend
Frissítve: 2016.03.19.

A böjtölés meghosszabbíthatja az életed

De nagyon nem mindegy, mit eszel, mennyi ideig böjtölsz, és pontosan hogyan csinálod. Egy új kutatás most irányt mutat, miként lehet úgy böjtölni, hogy az kifejezetten egészséges legyen.

Hogy a bevitt kalóriák kontrollálásának hosszú távon is jó hatása van az egészségünkre, régóta közismert tény. Ám a Dél-kaliforniai  Egyetem (USC) kutatói most arra tettek kísérletet, hogy pontosan behatárolják, milyen típusú diéta képes meghosszabbítani az életünket.    

 

Vizsgálatukban nagyon alacsony kalóriatartalmú diétát állítottak össze a résztvevőknek olyan ételekből, amelyek azt a hatást idézték elő a szervezetben, mintha az illető böjtölne. Minden hónapban öt egymást követő napon alkalmazták a böjti diétát három hónapon keresztül, annak hosszú távú hatását vizsgálva.

 

Az első napon 1000 kalóriát, a másodiktól kezdve pedig 725 kalóriát vettek magukhoz a kísérleti személyek négy napon át. De nemcsak a bevitt kalóriákra, hanem az elfogyasztott étel összetevőire is nagy hangsúlyt helyeztek: meghatározott arányban szerepelt az étrendben a fehérje, a zsír és a szénhidrát, a lehető legjobb eredmény elérése érdekében. A diétaprogramban, amely főként növények fogyasztásán alapult, ügyeltek arra is, hogy a vitaminok és ásványi anyagok megfelelő bevitelét biztosítsák.

 

Kiderült, az időszakos böjt újraprogramozza a szervezetet.

 

Azáltal, hogy hatására a rosszul működő sejtek elhalnak, s helyettük jobban funkcionáló új sejtek születnek, a böjti diétának egészségvédő szerepe lehet.

 

Az eredmények azt mutatták, hogy a három hónap elteltével a résztvevőknek csökkent a testsúlyuk, emellett csökkent a különböző szív-érrendszeri megbetegedések kockázata is, illetve egyes őssejtek száma megnőtt a szervezetükben. Valójában a diéta segített a szervezetüknek megújítani magát.

 

Egy ötnapos böjt követése három hónapon keresztül olyan egészségvédő hatással lehet, amely a következő hat hónapon át kitart.

 

Az ötnapos, minimálisra csökkentett kalóriát tartalmazó étrendet egészséges felnőttek számára biztonságosnak tartják, ennél hosszabb böjtbe azonban orvosi felügyelet nélkül nem tanácsos belekezdeni.

 

Az sem mindegy azonban, hogyan állítjuk össze az ötnapos böjti étrendet. Alapvetően a böjtölés során kevesebb proteint veszünk magunkhoz és egyes aminosavakból is kevesebb jut a szervezetünkbe. A kutatók most azon dolgoznak, hogy meghatározzák, pontosan milyen ételeket érdemes fogyasztanunk ahhoz, hogy a lehető legjobb hatást érjük el a diétával

Következő oldal 1
Betöltés...
(2)
Pozitív értékelés (2) Negatív értékelés (0)

Ez is érdekelhet: