Lélek
Frissítve: 2016.04.04.

8 tipp, hogyan éld túl a szakítást

Egy kapcsolat vége, legyen szó akár csak egy rövid életű cyber szerelemről vagy némi extrákkal fűszerezett barátságról, rendszerint még akkor is fájdalmas, ha mi mondtunk rá a végén nemet. Nem is beszélve egy hosszú távú kapcsolatról vagy első szerelemről… De túl kell élni. Segítünk, hogyan.

 

Mit tegyél a szakítás után?

1. Ne üsd ki magad, inkább meditálj


A könnyebb megoldásnak persze az tűnik, ha az alkoholhoz, cigarettához és temérdek kávéhoz vagy csokoládéhoz fordulsz, viszont korántsem célravezető:

 

legfeljebb átmeneti és viszonylag rövid ideig tartó bódulatra-jókedvre számíthatsz általuk.

 

És veszélyes is, mert belesodródhatsz egy spirálba, amely egyre nagyobb mennyiséget kíván ugyanannak a szintnek az elérésére…

 

Ehelyett a legjobb, amit tehetsz, hogy a stresszel való megküzdés egészséges eszközeit választod, mint amilyen a meditáció, a jóga vagy a légzésterápia. Már ötpercnyi csöndes meditáció is segít egy kicsit ellazulni és megnyugodni. Ahogyan a zene is: hallgass naponta többször olyan dalokat, amelyek pozitív hatással vannak rád.

 

2. Egészségesen és rendszeresen étkezz

 

Nem jó, ha bánatodban kieszed a hűtő teljes tartalmát, és az sem, ha szinte semmit sem eszel, mert nincs kedved hozzá… A tested nem tud megfelelően működni, ha nem megfelelően táplálod. Ezért figyelj rá úgy, mintha a gyermeked táplálnád, s egyél sok friss zöldséget, gyümölcsöt, sovány húst, tejterméket, teljes őrlésű gabonát.

 

3. Aludj sokat

 

Persze, itt sem arról van szó, hogy napi 16 óra alvásba menekülj, mert akkor nem kell rá gondolni… A megfelelő mennyiségű és minőségi alvás az, ami segít. Ha a gondolataid nem hagynak aludni, szorongsz és ostorozod magad, írd ki magadból: tarts egy naplót az ágyad mellett, és írd le a félelmeid. Közben pedig vizualizáld, ahogyan kifolynak belőled, s rászáradva a papírra szertefoszlanak.

 

4. Mozdulj meg

 

Nem a csoki a legjobb endorfintermelő, hanem a sport.

 

S már az is segít, ha lépcsőzöl a liftezés helyett, vagy sétálsz munkába menet. Még jobb, ha valamilyen zenés-táncos sportot is kipróbálsz, s így a mozgás mellett a zene élménye és a tánc hangulata is magával tud ragadni. Figyelj arra, hogy minden nap legalább 30 percet szánj rá a testmozgásra.

 

5. Engedd szabadjára az érzéseid

 

Ne nyomd el magadban a fájdalmat. Szabad sírni és szabad kiabálni. Az elfojtott érzések csak kitolják az elengedés idejét és szorongás formájában ölthetnek testet.

 

Ha nem szeretnéd egy hozzád közel álló személlyel sem megosztani a gondolataidat, akkor két hatásos módszer is van a kibeszélésre: 1. ha leírod, 2. ha kérdezz-feleleket játszol saját magaddal, az érzéseidre rákérdezve, így kénytelen leszel megfogalmazni azokat, s ez közelebb visz a feldolgozáshoz is.

 

6. Érezd jól magad. De hogyan?

 

Figyelj arra, hogy olyan aktivitásokat végezz, amelyek jó érzéssel töltenek el. Legyen az egy csésze délutáni tea egy baráttal, egy állatkerti séta a gyerekekkel, egy kártya- vagy egy golfparti. Ám fontos, hogy ilyenkor különösen ügyelj arra, hogy azok az ismerőseid vegyenek körül, akik pozitívak és képesek felvidítani.

 

7. Ne gyötörd magad

 

Ha elöntenek a negatív gondolatok, a legkönnyebben úgy szabadulhatsz tőlük, ha kimondod: állj! Ha nem szűnnek, még egyszer, de már erőteljesebben: állj, elég, ne tovább! Ezzel az aktussal gátat szabsz a negatív gondolatfolyamnak, és magad terelheted nyugodtabb mederbe. Miután ez sikerült, gondolj mindjárt valami jóra, szépre, ami éppen jelen van az életedben.

 

8. Vegyél ki egyperces szüneteket

 

Gondolj relaxáló mondatokra és fogalmazz meg nyugtató hatású gondolatokat. Lélegezz mélyen, és ha lehet, mondd ki ezeket hangosan. Szagolj meg egy virágot, simogass meg egy állatot… ha csak egy percre is képes vagy belemerülni  valami nyugtató tevékenységbe, máris könnyebbnek érzed majd magad. 

 

Fotó: flickr.com by Nicolas Raymond

Következő oldal 1
Betöltés...
(3)
Pozitív értékelés (3) Negatív értékelés (0)

Ez is érdekelhet: