Fitnesz
Frissítve: 2016.05.02.

7 edzés tipp, ha nincs időd edzeni

Egy tökéletes világban minden nap legalább egy szabad órád volna kifejezetten a tested átmozgatására. A valóságban azonban sokszor fogalmad sincs, hogyan illeszd be az edzést a munka, a család és az otthonod feladatai közé. Az alábbi tippek jól jönnek, ha rohanásban vagy.

Hogyan eddz, ha kevés az időd

1. Ha már szaladsz, csináld rendesen

 

Ha szeretsz futni, de úgy látod, aznap már nem tudsz rá időt szakítani, fuss haza. Nem kell hozzá más, mint egy, az irodába bekészített futócipő és egy hátizsák, amelybe a hazavinni szánt holmid bepakolod. Ha pedig nem vagy a futás szerelmese, pattanj biciklire munkába menet és jövet, vagy szállj le egy-két megállóval korábban a buszról, és gyalogolj tempósan.

 

2. Ébredj korábban

 

Ha előre tudod, hogy nagyon zsúfolt napod lesz, és minden perc be van osztva, kelj fel egy kicsit korábban, és kezdd egy energetizáló edzéssel a napot.

 

Elég egy húsz perces intenzív testmozgás, hogy feltöltsön egész napra.

 

3. Tervezz taposás közben

 

A taposógépen edzeni nagyon jót tesz az egészségednek, ám egy idő után kissé unalmas lehet. Amikor azonban nehéz napod van, ez éppen kapóra is jöhet azáltal, hogy rendbe tudod rakni a gondolataidat, megtervezheted a tovább teendőid, s ha reggel végzed, felkészülhetsz fejben az egész napra.

 

4. Szervezz sportos találkát

 

Invitáld a barátod fitneszrandira, ahol együtt sportolhattok, vagy a barátaiddal kávézás helyett röplabdázhattok is. Így egy csapásra meg van oldva a móka, a sport és a beszélgetés.

 

5. Eddz tévénézés közben

 

Miért kellene választanod: edzel vagy megnézed a kedvenc sorozatod? Csináld együtt a kettőt. Csak egy kis hely kell a tévé és a kanapé között, és máris kezdheted a fekvőtámaszt, hasprést, guggolást… vagy akár ugrókötelezhetsz-hulahoppozhatsz is.

 

6. Használd a lépcsőt

 

Sportolók is beépítik az edzéstervükbe, s a lépcsőzés remekül átmozgatja és formálja a lábakat meg a popsit.

 

Ezért felejtsd el a liftet, és mászd meg a lépcsőket.

 

Még jobb, ha kettesével szeded a fokokat – már amennyiben ezt biztonságosan meg tudod tenni – így még hatékonyabb lesz a gyakorlat.

 

7. Vidd magaddal a gyerekeket is

 

Már egészen pici korától kezdve magaddal viheted a gyereket edzeni, ma már kifejezetten kocogásra szánt babakocsi is kapható. De ha a nagyobbakat viszed a játszótérre, sem kell lemondanod az edzésről. Miközben figyelsz rájuk, magad is gyakorlatozhatsz, akár a játszótéri eszközök segítségével is.

 

Fotó: shutterstock.com

Következő oldal 1
Betöltés...
(8)
Pozitív értékelés (8) Negatív értékelés (0)

Ez is érdekelhet: