Fitnesz
Frissítve: 2016.05.15.

5 edzésforma cellulit ellen

Edzésformák, amelyek abban segítenek, hogyan halványítsd a cellulitot és csökkentsd a gödröcskék számát, s meglátod, a végén már nem is fognak látszani, így nyáron eldobhatod a strandkendőt is.

Edzésformák a cellulit ellen.

A strandszezon közeledtével egyre zavaróbbá válnak a nem túl esztétikus gödröcskék, amelyek a fürdőruha által szabadon hagyott területen éktelenkednek. Ha tökéletes eltüntetésükhöz eddig a strandkendőt és strandruhát használtad, itt az ideje más oldalról megközelíteni a problémát.

 

1. Erősítő gyakorlatok 

 

A súlyzóval végzett erősítés megnöveli az izomtömeget, és csökkenti a zsírtömeget, ezáltal pedig segít abban, hogy feszesebb legyen a bőröd – mivel annak, hogy a cellulitot leredukáld, a legjobb módja, ha a testzsírodból veszítesz.

 

Nem kell attól félni, hogy a plusz izomtól vaskosabb leszel: mivel az izomszövet sokkal tömörebb a zsírszövetnél, kevesebb helyet foglal el,

 

így végeredményben vékonyabb is leszel. Azért is, mert minden fajta erősítő tréning alapvetően serkenti is az anyagcserét.

 

2. Jóga

 

Egy másik nagyszerű módja annak, hogy tónusossá tedd az izmaid, de most anélkül, hogy súlyzókat kellene használnod. Például a dinamikus vinyasa flow is tökéletes ahhoz, hogy erősítsd az izmaidat, serkentsd a vérkeringésed és feszesítsd a tested, beleértve a bőröd is.

 

3. Pilátesz

 

Mivel az egész testet erősíti, a testzsír tömegét csökkenti, a pilátesz is alkalmas arra, hogy a narancsbőr ellen harcolj, különösen akkor, ha a gyakorlatsorban kitüntetett figyelmet fordítasz a feszesíteni kívánt területekre, vagyis több sorozatot végzel a comb és a fenék izmainak erősítésére, mint a többi testtájék megmunkálására.

 

4. Kardio edzés

 

A nagy intenzitású kardio tréning nagyszerűen égeti a kalóriákat és a zsírt, emellett pedig serkenti az anyagcserét. Válassz olyan edzésformát, amely az egész testet megmozgatja, mint a spinning, kick-box, táncos edzések vagy próbáld ki a konditeremben a taposógépet.

 

Ezeket az edzéseket pedig érdemes olyan alacsony intenzitású mozgásformákkal kiegészíteni, mint például a séta vagy laza kerékpározás a szabadban, esetleg könnyű, kényelmes úszás… az effajta mozgás által lassan égeted a kalóriákat, egyenesen a zsírraktárból.

 

5. Szivacshenger fitnesz

 

Próbáld ki a szivacshengert, más néven jóga rollert vagy SMR hengert, amelyet sportolók számára elsősorban az izompólyákban kialakult feszültségek feloldására, felszabadítására fejlesztettek ki. Ám mivel remekül masszírozza a kényes (jelen esetben gödröcskés) területeket és bontja fel az összefonódott zsírszövetet, a narancsbőr ellen is bevethető, mintegy mélyszöveti masszázsként funkcionálva.

 

Ereszkedj rá a hengerre úgy, hogy a kezelni kívánt testrész legyen a henger fölött, majd gördülj végig rajta alulról felfelé és felülről lefelé.

 

E módszer serkenti a vérkeringést, feszesíti a szöveteket és segít a szervezetednek megszabadulni az abnormális folyadék-visszatartástól és a toxinoktól.

 

Fotó: shutterstock.com

Következő oldal 1
Betöltés...
(7)
Pozitív értékelés (7) Negatív értékelés (0)

Ez is érdekelhet: